اجتماعیاقتصادی

میزان دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال ۱۳۹۹

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین از تعیین دستمزد و حداقل مزایای پرداختی به کارگران مشمول قانون کار و میزان افزایش دستمزد روزانه مبنای کسر حق بیمه در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر ، سیروس نصیری در باره میزان دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال ۹۹ اظهار داشت: توضیحات کامل در خصوص تعیین حداقل دستمزد روزانه سال ۱۳۹۹ و سایر سطوح دستمزدی و حداقل مزایای پرداختی به کارگران مشمول قانون کار و میزان افزایش دستمزد روزانه مبنای کسر حق بیمه در سال ۱۳۹۹ به این شرح اعلام می‌شود.

وی گفت: حداقل دستمزد روزانه مبنای وصول حق بیمه بیمه شدگان مشمول قوانین کار و تأمین اجتماعی به استثنای مشاغل و فعالیت‌های دارای دستمزد مقطوع) در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۶۱۱ هزار و ۸۰۹ ریال تعیین شده است و سایر سطوح دستمزدی بر اساس آخرین دستمزد روزانه سال ۱۳۹۸، معادل ۱۵ درصد به علاوه رقم ثابت روزانه ۳۰ هزار و ۳۳۸ ریال (مزد روزانه شغل در سال ۱۳۹۹= (۳۰.۳۳۸+۱۵‌/۱× آخرین مزد روزانه شغل در سال ۱۳۹۸) افزایش می‌یابد.

نصیری یادآور شد: مقرر شده کارفرمایان مشمول قانون به همه کارگران اعم از دائم و موقت ماهیانه مبلغ ۴.۰۰۰.۰۰۰ ریال کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار، به عنوان مزایای رفاهی و انگیزه‌ای پرداخت کنند لذا کارفرمایان ذیربط می‌بایست به هنگام تنظیم صورت مزد و مزایا نسبت به درج مبلغ یاد شده به همراه سایر اقلام مشمول کسر حق بیمه از جمله پایه سنواتی، حق مسکن و خواروبار در ایام اشتغال در ستون‌های مربوطه و کسر حق بیمه متعلقه و پرداخت آن به شعبه ذیربط اقدام کنند.


مدیرکل تأمین اجتماعی افزود: به هنگام محاسبه حق‌بیمه آن دسته از بیمه‌شدگان که در آخرین گزارش بازرسی انجام شده مربوط به قبل از اول فروردین سال ۹۹ ‬دستمزد آنان بیش از حداقل دستمزد روزانه (۵۰۵.۶۲۷ ریال) درج شده و چنانچه در سال ۱۳۹۹ کارفرما از ارسال لیست و پرداخت حق‌بیمه بیمه‌شدگان یادشده خودداری و یا در لیست‌های ارسالی ترک کار آن‌ها را اعلام نکنند می‌بایست دستمزد آن‌ها به شرح بندهای اعلام شده تعیین و سپس مبنای محاسبه حق بیمه ماه‌هایی که لیست آن ارسال نشده است قرار گیرد.

نصیری اظهار داشت: حداقل مبنای پرداخت حق‌بیمه بیمه شدگان ادامه بیمه به طور اختیاری برابر ۲‌/۱ حداقل دستمزد مصوب شورای‌‬ عالی کار خواهد بود، همچنین مبنای پرداخت حق‌بیمه بیمه شدگان ادامه بیمه به طور اختیاری که مبنای پرداخت حق بیمه آنان در سال ۱۳۹۸ از رقم روزانه ۵۰۵ هزار و ۶۲۷ ریال بیشتر می‌باشد، همانند سایر سطوح دستمزدی معادل ۱۵ درصد به علاوه رقم ثابت روزانه ۳۰ هزار و ۳۳۸ ریال مطابق روش اعلام شده در سال‌جاری افزایش می‌یابد که در هر حال از ۲‌/۱ حداقل دستمزد‬ مصوب شورای‌عالی کار کمتر نخواهد بود.
(حداقل مبنای پرداخت حق‌بیمه بیمه‌شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد در سال ۱۳۹۹ معادل رقم روزانه ۶۱۱.۸۰۹ ریال خواهد بود.)

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین اظهار داشت: همچنین مبنای پرداخت حق بیمه بیمه‌شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد که مبنای پرداخت حق بیمه آنان در سال ۱۳۹۸ از رقم روزانه ۵۰۵ هزار و ۶۲۷ ریال بیشتر می‌باشد، همانند سایر سطوح دستمزدی معادل ۱۵ درصد به علاوه رقم ثابت ۳۰ هزار و ۳۳۸ ریال در سال‌جاری افزایش می‌یابد.

به گفته نصیری، تمامی پرداختی‌های آن دسته از مقرری بگیران بیمه بیکاری که تاریخ وقوع بیکاری آنان از تاریخ اول فروردین سال ۹۹ به بعد می‌باشد، با رعایت حداقل دستمزد سال جاری خواهد بود، هم‌چنین پرداختی‌های آن دسته از مقرری بگیران بیکاری سنوات قبل که در سال جاری ادامه می‌یابد و مبلغ آن کمتر از حداقل دستمزد امسال است تا مبلغ حداقل دستمزد سال ۱۳۹۹ ترمیم و ضریب دستمزد رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری هم مشخص شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا