کسب و کار

میزان صرفه جویی در انرژی با کانال های پیش عایق شده

چکیده : از مهمترین مزایای استفاده از کانال های پیش عایق در محیط ساختمان، عایق کاری حرارتی است که به صرفه جویی در میزان مصرف انرژی منتهی می شود.

مزایای کانال پیش عایق مورد توجه بسیاری از صنعتگران قرار دارند. این کانال ها نقش مهمی در انتقال هوای گرم و سرد به داخل ساختمان ها ایفا می کنند و عملکرد آن ها بسیار مطلوب تر از کانال های قدیمی و سنتی است. در سال های گذشته استفاده از کانال هایی با روکش های گالوانیزه ای در این صنعت رایج بود. این جنس کانال برای روکش کولرهای آبی نیز مورد استفاده قرار می گرفتند و معایب بسیار زیادی در محل استفاده به وجود می آوردند. صرفه جویی در انرژی با کانال پیش عایق به تدریج سبب جایگزین شدن این سازه های صنعتی در صنایع مختلف شد. 

بررسی مزایای کانال پیش عایق 

این کانال ها در میان مهمترین تاسیسات به کار رفته در ساختمان ها دسته بندی می شوند و هر یک از مزایا و معایب به خصوصی برخوردار هستند. در ساخت و آماده سازی آن ها از جدیدترین تکنولوژی ها و فناوری های روز دنیا استفاده شده است. هر یک از این کانال ها به صورت پیش عایق شده تولید می شوند و ضخامت به خصوصی دارند. مهمترین مزیت های این سازه ها را در ادامه مشاهده می کنید:

صرفه جویی در انرژی با کانال پیش عایق

از مهمترین مزایای استفاده از این سازه ها در محیط ساختمان، عایق کاری حرارتی است که به صرفه جویی در میزان مصرف انرژی منتهی می شود. در ساختار برخی از این کانال ها از مواد پلی یورتان استفاده می کنند که نقش موثری در کاهش میزان مصرف انرژی ایفا می کنند. ضریب هدایت حرارتی بسیار پایین این مواد، گرما را در فضا محبوس می کند و مانع از خروج آن از محیط خواهد شد. به این ترتیب انرژی مورد استفاده برای گرم کردن محیط نیز به حداقل می رسد. ضریب حرارتی مواد پلی یورتان در یک فرمول از پیش تعیین شده، مشخص می شود. این عایق ها بدون عیب و نقص در محیط به کار می روند. 

انواع ضخامت های ۲۰ تا ۳۰ میلمتری این اقلام در بازارهای فروش ارائه می شوند که هر یک از آن ها با ویژگی عایق کاری حرارتی مورد استفاده قرار می گیرند. این ویژگی سیستم تهویه محیط را تحت تاثیر قرار می دهد. ساختار هر یک از این لایه های عایق به گونه ای خاص طراحی شده است. در دو طرف هر یک از آن ها از ورقه های آلومینیومی استفاده می شود که ضد آب بوده و کیفیت هوا را در سطح مطلوب نگه می دارند. به این ترتیب ویژگی ضد بخار نیز در ساختار این ورقه های عایق ایجاد شده است. 

افزایش کیفیت هوا با استفاده از کانال های پیش عایق شده 

از مهمترین مزایای کانال پیش عایق شده، افزایش کارایی و کیفیت سیستم تهویه در محیط است. در سطح داخلی این کانال ها از روکش های آلومینیومی استفاده شده است که جریان هوا را پاک و سالم می کنند. در ساختار آن ها از تعداد محدودی فلنج استفاده می شود که اجزای مختلف کانال را به هم متصل می کنند. جریان باد در این کانال ها به خوبی حفظ می شود و تهویه هوا را به صورت استاندارد در محیط انجام می دهد. این فرایند کارایی این سیستم ها را به حداکثر می رسد. 

وزن سبک کانال های پیش عایق  

از مجموعه مزایای کانال پیش عایق می توان به وزن سبک این سازه ها نیز اشاره کرد که از جهات مختلفی حائز اهمیت است. این سازه ها نسبت به کانال های قدیمی گالوانیزه ای نیز وزن قابل قبولی دارند. وزن پایین آن ها از نظر اقتصادی، زیستی و ایمنی مزایای قابل توجهی به همراه دارد. از آن جا که وزن این سازه ها کمتر است، به تقویت کمتری نیز نیاز دارند و این مسئله در هزینه های نصب آن ها در محیط صرفه جویی می کند. کاهش وزن این سازه ها در صنایع امروزی، سبب ایمن تر شدن آن ها در برابر حوادثی مانند زلزله می شود. این اقلام در برابر درجه حرارت بالا نیز مقاوم تر عمل می کنند. استفاده از آن ها بر اساس شرایط یوروکلاس نیز میسر می باشد. 

کاهش نویزهای صوتی

از دیگر مزایای کانال پیش عایق، کاهش نویزهای صوتی و جلوگیری از ورود و خروج آن ها است. این فوم ها بدون کوچکترین لرزشی در محل های مورد نظر نصب می شوند. کاهش لرزش سبب کاهش میزان نویز صوتی در محل نصب آن ها می شود. این کانال ها نوع به خصوصی از متریال عایق صوتی هستند که انواع نویزها را به خود جذب می کنند. با استفاده از آن ها آرامش محیط به حد مطلوب می رسد. 

تطابق پذیری کانال های پیش عایق شده

یکی از مهمترین نقاط قوت این کانال ها، تطابق پذیری بالای آن ها است. این کانال ها به صورت مستقیم در محل نصب اجرا خواهند شد. برای اندازه گیری آن ها نیز می توان در محل اجرا اقدام کرد. در صورتی که برای نصب کانال های سنتی و قدیمی پیچیدگی های بسیار زیادی وجود داشت.

 نصب این کانال ها در محل های مورد نظر با سهولت هر چه تمام تر انجام می شود و مدت زمان نصب نیز بسیار کمتر از کانال های عایق سنتی است. در حین نصب آن ها هر تغییری در ساختار این سازه ها بسته به شرایط محیطی بلامانع خواهد بود و مشکلی در روند اجرا به وجود نمی آورد.

این کانال ها برای نصب به فضای کمتری نیاز دارند و این مسئله نیز یکی از برتری های این سازه ها نسبت به مدل های قدیمی تر است. با استفاده از آن ها از فضای کلی ساختمان بهره وری بهتری به عمل می آید. حمل و نصب و راه اندازی آن ها در محل های مورد نظر با کمترین میزان هزینه انجام می شود و این مسئله سبب صرفه جویی در هزینه های پروژه پیش رو خواهد شد. 

هزینه های ساخت این کانال ها نیز در قیاس با کانال های گالوانیزه ای بسیار کمتر است. به علاوه کانال های قدیمی گالوانیزه ای در طولانی مدت مشکلات بسیاری پیدا می کنند و هزینه تعمیرات بالایی برای افراد به وجود می آورند. 

پایداری طولانی مدت کانال های پیش عایق 

از دیگر مزایای کانال پیش عایق پایداری و مقاومت قابل توجهی است که در طولانی مدت در محل نصب به وجود می آورند. با وجود چنین ویژگی در ساختار کانال های پیش عایق شده با مواد پلی یورتان، در هزینه و وقت افراد صرفه جویی خواهد شد. تبادل حرارتی این سازه ها در طولانی مدت ثابت خواهد بود و هزینه های مصرف انرژی را در محل های نصب به حداقل می رسانند. این ویژگی ها در طولانی مدت ثابت باقی می مانند و پایداری قابل توجهی خواهند داشت. 

جمع بندی

در این گزارش با مزایای کانال های پیش عایق شده از سایت الموت تهویه و نقش موثر آن ها در صرفه جویی در انرژی محیط آشنا شدید. این سازه ها نسل جدیدی از کانال های هوا هستند که کارایی قابل توجهی در محیط به همراه می آورند. استفاده از آن ها مزایای قابل توجهی در محیط به وجود می آورد که شرح کلی برخی از مزیت های این محصولات را در این بخش بررسی کردیم. این سازه ها در مدل های متنوع، ابعاد متفاوت و…. ارائه می شوند و هر یک از آن ها کارایی به خصوصی در محیط ساختمان های امروزی به همراه دارند. تقریب اغلب صنعتگران این کانال ها را جایگزین مدل های قدیمی تر کرده اند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا