کسب و کار

میزان ضایعات کمتر با برش لیزر

برش لیزر نوعی از تکنولوژی است که با استفاده از یک اشعه قدرتمند برای برش مواد مختلف (نظیر فلزات، چوب، پلکسی و …) استفاده می‌شود که خرید دستگاه برش لیزر را برای متقاضیان آن لازم می کند .

نحوه عملکرد این روش به این صورت است که پارامترهای لازم و ابعاد مورد نظر از طریق سیستم رایانه به دستگاه داده شده و دستگاه لیزر با سرعت و دقت و قدرت زیاد شروع به برش دادن و ساخت طرح مورد نظر می‌نماید که در این حین بخش اضافی ماده مورد نظر تبدیل به آب، بخار و سوخته می‌شود.

در مجموعه شیت لیزر نیز به عنوان یکی از برند های معتبر در برش، از دستگاه برش لیزر برای انواع مختلف فلزات نظیر برش لیزر استیل ، آهن، پلاتین، برنج، کروم و همچنین جهت برش غیر فلزات همانند مقوا، ام دی اف، چرم، لاستیک، پلکسی، جیر، چوب، کف پوش و … استفاده می‌شود.

همگی آگهی‌های خرید ضایعات را دیده‌ایم و هر روزه میزان زیادی ضایعات در اثر برش و تولید قطعات مختلف از جنس‌های مختلف خصوصاٌ فلزات تولید می‌گردد.

از مزایای برش لیزر، کاهش میزان ضایعات مواد از طریق برنامه نویسی نرم افزاری است. چیدمان صحیح قطعات مورد نیاز در ورق متریال باعث کاهش میزان دور ریز در بیشترین حد ممکن می‌شود.

علاوه بر این زمان صرف شده برای اعمال اطلاعات نمایه‌سازی و ایجاد بخش‌های مختلف چند ساعت کار را در روز، با ۱۰ درصد صرفه جویی نسبت به قطعات ایجاد شده قبلی کاهش می‌دهد.

سیستم عملکردی منوی دستگاه برش لیزر زمان انجام عملکردهایی مانند تنظیم جداول فنی ماشین و قطعات ابزار را کاهش می‌دهد تا بتوان سفارشات را به سرعت آماده کرد.

دستگاه برش لیزر همچنین با یک گزارش نویس سفارشی عمل می‌کند تا اپراتور بتواند قطعات را هنگام جدا شدن از دستگاه شناسایی و تفکیک کند. صرفه جویی در مواد به دلیل سرعت و سهولت ایجاد بسترانجام می‌شود و می‌تواند میزان ورق باقیمانده داخلی را به طور موثر مدیریت نماید.

چه دارای سفارش کارهای با حجم بالا یا موارد سفارشی محدود باشید، کاهش هزینه‌های کلی پروژه‌های برش لیزر در مدیریت بودجه شما بسیار موثر است.

تکنیک گروه بندی در برش لیزر

ما پروژه های برش لیزر شما را گروه بندی می‌کنیم، گروه بندی یک تکنیک برش لیزری است که می‌توان برای کاهش ضایعات از آن استفاده کرد، که این به معنای قرار دادن قطعات در دسته‌بندی‌های مدیریت شده برای کمک به برش لیزری کارآمدتر است. این متد فاصله‌ای را که سر لیزر بین هر برش طی می‌کند کاهش می‌دهد و همچنین برش‌های دایره ای را در خود جای می‌دهد.

پیکربندی صحیح  قطعات در فایل طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) موجب بهینه سازی و کاهش میزان ضایعات می‌گردد.

وقتی بتوانید برای جلوگیری از حرکت غیرضروری لیزر چیدمان صحیحی داشته باشید، هزینه‌های کلی شما مسلماٌ کاهش می‌یابد.

برش لیزر

مقایسه برش لیزر و پرسکاری

یکی از روش‌هایی که به موازات برش لیزر استفاده می‌شود، پرسکاری است.

پرسکاری (pressing  یا stamping) به معنای تحت فشار قرار گرفتن فلزات به منظور شکل دهی بهتر آنها است.

این عملیات هم به صورت دستی قابل اجرا است و هم می‌توان از ماشین آلات مخصوص پرس فلزات استفاده کرد.

برای پرس کردن فلزاتی که قطر بیشتری دارند و سختی آنها بالاتر است از دستگاه مخصوص پرس باید استفاده کرد.

ورق فلز که سطح صاف و یکنواختی دارد در دستگاه یا ماشین پرس قرار می‌گیرد و پس از اینکه فشار معینی بر آن وارد شد، به شکل یک قالب یا شکل‌های تعریف شده در می‌آید.

معضل دیگر این است که پس از شکل گیری فلز توسط ماشین پرس، معمولا لازم است که برخی عملیات پردازشی هم روی آن انجام گیرد، از جمله:

عملیات خم کردن، سایش سطح فلز، کوبیدن قسمت‌های مختلف قطعه، صیقل دادن یا شستشو برای زدودن آلودگی‌های سطح آن.

علاوه بر میزان زیاد ضایعات ناشی از عدم امکان چیدمان بهینه در پرسکاری، پردازش انجام شده پس از تولید قطعه نیز ایجاد ضایعات مضاعف می‌نماید.

مزیت کاهش میزان دور ریز

از مهمترین مزایای برش لیزر، خصوصاٌ در این شرایط اقتصادی و افزایش متوالی قیمت فلزات، کاهش میزان ضایعات مواد از طریق برنامه نویسی نرم افزاری است.

چیدمان صحیح قطعات مورد نیاز در ورق متریال باعث کاهش میزان دور ریز در بیشترین حد ممکن می‌شود، چیزی که در سایر روش‌های برشکاری تا ین حد مقدور نیست.

برای اجرای یک پروژه حرفه‌ای و مقرون به صرفه برش لیزر، کارشناسان شیت لیزر هر لحظه پاسخگوی شما هستند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا