اقتصادی

افزایش ۲۰ درصدی مصرف بنزین در کشور

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: تولید بنزین پالایشگاه‌های کشور نسبت به سال گذشته نه تنها کاهش نداشته، بلکه با انجام راهکار‌های مبتکرانه و مدیریت درست پالایشگاه‌ها نزدیک به پنج درصد افزایش داشته است.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گزارش داد، با رفع محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا و افزایش ناگهانی ۲۰ درصد مصرف بنزین کشور نسبت به سال گذشته، هیچ‌گونه خللی در تامین بنزین کشور به وجود نیامد.

شایان ذکر است براساس مصوبه هیات وزیران همه بنزین مصرفی کلان‌شهر‌های کشور از جمله تهران با کیفیت استاندارد یورو ۴ توزیع می‌شود و همه شاخص‌های مهم بنزین از جمله محتوای گوگرد، آروماتیک، بنزن و الفین کمتر از حدود مجاز ذکر شده در استاندارد‌های موصوف است.

دلیل اصلی آلودگی هوای تهران و سایر کلان‌شهر‌های کشور بالا بودن میزان مصرف سوخت خودرو‌ها (اعم از خودرو‌های سبک، سنگین، موتورسیکلت‌ها و … و عدم رعایت استاندارد‌های تدوین شده در این خصوص) استاندارد ملی ۴۲۴۱ با عنوان دستورالعمل برچسب انرژی خودرو‌ها است و ارتباطی به کیفیت سوخت که مطابق استاندارد‌های یورو ۴ و یورو ۵ تولید و عرضه می‌شود ندارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا