سیاسی

می‌توان در وین به توافق رسید؟/ زمان رو به اتمام است

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: باور دارم که رسیدن به یک توافق در پی مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین هنوز امکان‌پذیر است.

به گزارش روندبازار به نقل از تجارت‌نیوز، پس از اظهارات اخیر علی باقری‌کنی مذاکره‌کننده ارشد ایران درباره روند مثبت مذاکرات و اظهارات ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره پیشرفت کند گفتگوها در وین؛ اینبار وزیر خارجه فرانسه می‌گوید: هنوز بر این باورم می‌توانیم در وین به توافق برسیم. اما باور چه کسی بالاخره به کرسی می‌نشیند؟

آن طور که ایسنا گزارش داده، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه امروز (جمعه ۱۷ دی) در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی‌اف‌ام و شبکه رادیوی آرام‌سی گفت: من هنوز بر این باورم که می‌توانیم به توافق برسیم در وین، اما زمان رو به اتمام است.

اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه در پی این مطرح می‌شود که آنَالنا بِربوک همتای آلمانی‌اش نیز روز گذشته مدعی شده بود، ایران تاکنون اعتماد زیادی را در وین تلف کرده است و فرصت زیادی برای احیای توافق هسته‌ای باقی نمانده است.

همچنین ندپرایس سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در کنفرانسی خبری گفت: در حال حاضر، آنچه حقیقت دارد این است که زمان واقعا کوتاه‌تر می‌شود و ما در گفتن این تعارف نداشته‌ایم. اگر نتوانیم به زودی بر سر بازگشتی دوجانبه به پایبندی به تفاهم برسیم، اقدامات هسته‌ای ایران که در حال سرعت گرفتن است، موجب از بین بردن منافع عدم اشاعه‌ای برجام در وین خواهد شد و ما مجبور می‌شویم مسیر دیگری را برای پیش رفتن بررسی کنیم.

این در حالیست که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در صفحه توییتر خود در ارتباط با روند کنونی مذاکرات وین نوشت: مذاکرات وین در مسیر طبیعی و خوب جریان دارد. ابتکارات طرف ایرانی این فضا را رقم زده است. اکنون این طرف غربی است که باید نشان دهد آیا حسن نیت و اراده جدی برای توافق خوب دارد.

دور هشتم مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین از چند روز پیش آغاز شده است. ایران گفته است تنها با هدف لغو شدن تحریم‌های یک‌جانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران از طریق دست یافتن به توافقی خوب، به این مذاکرات ادامه می‌دهد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا