اقتصادی

نباید در بورس تصمیمات هیجانی گرفت

رئیس دفتر رئیس جمهور در مورد وضعیت تورم و گرانی در کشور گفت: این موضوع مبتلا به اکثر مردم است. ما اصلاً از این قیمت‌ها راضی نیستیم.

روند بازار – به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی رئیس جمهور با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو در خصوص قیمت کالاها، اظهار داشت: آن چیزی که از خارج می‌آید چه اسمش مواد اولیه باشد چه خدمات قطعات، مقداری گران‌تر تمام می‌شود. ما تلاشمان این است که ارز ۴,۲۰۰ تومان که برای کالاهای اساسی و ضروری مردم در نظر گرفتیم با همه فشارهایی که وجود دارد آن را تغییر ندهیم.

واعظی در مورد وضعیت تورم و گرانی در کشور ادامه داد: این موضوع مبتلا به اکثر مردم است. ما اصلاً از این قیمت‌ها راضی نیستیم. شخص رئیس جمهور و وزرای ذی ربط یکی از دغدغه‌هایشان معیشت مردم است.

وی در خصوص تنظیم بازار گفت: مسئله تنظیم بازار در این شرایط بسیار سخت است به ویژه اینکه این کالا با ارز ۴۲۰۰ تومانی باشد. وقتی ارز ۲ نرخی می‌شود فساد و دلالی در آنجا خود به خود بروز پیدا می‌کند. مسئولین ذیربط علاوه بر اینکه باید همت خود را برای تهیه و توزیع آن کالا بگذارند باید مراقبت کنند که دلال‌ها و واسطه‌ها همان رقمی که باید را دریافت کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: آن کسانی که نقش توزیع برای کسانی که نیازمند هستند را دارند بخشی را با رقم اعلام شده توزیع می‌کنند و بخشی را انبار می‌کنند و به رقم دیگری توزیع می‌کنند. ارتباط نزدیک وزارت صنعت با وزارت جهاد کشاورزی باعث شده مقداری جلوی این حرکتها گرفته شود و امیدواریم که انشاالله بتوانیم این اتفاقی که در دو سه ماه افتاده است را جلویش را بگیریم.

وی در خصوص احتمال معرفی گزینه جدید برای وزارت صنعت، گفت: در اولین فرصت ممکن است با توجه به اینکه مجلس دوهفته تعطیل است بعد از تعطیلی مجلس انشالله وزیر پیشنهادی را معرفی می‌کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در مورد وضعیت مسکن با بیان اینکه از هفت سال گذشته سیاست آقای رئیس جمهور بر اهمیت مسکن بوده است، گفت: در این دو سال گذشته فعالیت در حوزه مسکن بیشتر شده است.

واعظی ادامه داد: قدرت خرید مردم فقط به این بر نمی‌گردد که یک مقدار مسکن اضافه درست کنیم بلکه قیمت فولاد و مصالح هم مهم است. مسکن در ایران کالای سرمایه‌ای هم است، الان وزیر راه و شهرسازی بر مسکن مهر و روستایی تاکید دارند و در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده اند.

وی در خصوص بورس افزود: در ستاد اقتصادی دولت قرار شد وزیر اقتصاد یک کمیته تشکیل دهند و بر روی این موضوع کار کنند. امروز صبح در شورای بورس تصمیمات خوبی گرفته شد. دولت به این بازار سرمایه اهتمام جدی دارد. در اکثر کشورهایی که اقتصاد پویا دارند نقش محوری دارد. نباید در بورس تصمیمات هیجانی گرفته شود. بورس دارد خودش را اصلاح می‌کند و این ریزش نیست. بورس برای کشور خوب است و نظر دولت بر صیانت و حمایت بر بورس است و دولت بورس را رها نمی‌کند. وقتی بورس با سرعت افزایشی شد همه می‌گفتند این بورس خودش را اصلاح می‌کند.

خبرنگار: جواد بخشی الموتی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا