اجتماعی

نتایج اولیه آزمون ارشد علوم پزشکی اعلام شد

مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی ۱۴۰۱ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی بارگزاری شده است.

به گزارش روند بازار، نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال ۱۴۰۱ بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس https://www.sanjeshp.ir قرار گرفت. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند از فردا نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

به نقل از ایسنا، رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال ۱۴۰۱ در روزهای پنج‌شنبه پنجم و جمعه ششم خرداد سال جاری در ۳۴ حوزه امتحانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار شد.

طبق اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت حدود ۶۴ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند که برخی از داوطلبان در آزمون دو رشته شرکت می‌کنند.

طبق اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ در کلیه رشته‌ها به جز رشته مددکاری اجتماعی به‌صورت یک مرحله‌ای برگزار شد و رشته محل‌هایی که ظرفیت پذیرش آنها ۳ نفر و بیشتر است، مشمول ۱۰ درصد سهمیه اضافه بر ظرفیت پذیرش استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون هستند.

برای رشته‌هایی که به‌صورت مجموعه امتحانی تجمیع شدند، فقط یک دفترچه سوال برای این مجموعه صادر شد. داوطلب با انتخاب یک مجموعه در صورتی که حائز شرایط شرکت در هر یک از رشته‌های موردنظر از آن مجموعه باشد، می‌توانست در رشته‌های آن مجموعه امتحان دهد.

کارنامه علمی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی سال ۱۴۰۱ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از ساعت ۱۶ فردا شنبه ۱۸ تیر تا ساعت ۱۳ روز سه‌شنبه ۲۱ تیر می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا