اجتماعی

نحوه ثبت نام دانش آموزان در مدارس مشخص شد

رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش گفت: در فرآیند ثبت نام دانش آموزان ۳ بخش نظارتی وجود دارد تا ثبت نام‌ها به خوبی انجام شوند.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هاشمی، رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت نام دانش آموزان یکی از مهمترین فرآیند‌های کشوری است که به دلیل فراگیران زیاد نیاز به تبیین هرساله دارد.

او ادامه داد: فرآیند ثبت نام و تعداد دانش آموزان نشان می‌دهد که چند کلاس و مدرسه تشکیل می‌شود و به همین دلیل مهم است.

او ادامه داد: پیش از ثبت نام اقداماتی باید انجام شود. در سال گذشته نزدیک ١۶ میلیون ۵٠٠ دانش آموز داشته ایم.

وی افزود: پیش بینی می‌کنیم نزدیک ١٧ میلیون ثبت نام کنند البته این عدد ممکن است با متغیر‌های دیگر همچون مهاجرت، تغییر پیدا کند.

او ادامه داد: قبل از فرآیند ثبت نام توجه به اماکن و سازمان‌های آموزشی (مدرسه) بسیار مهم است زیرا ممکن است برخی مدارس انحال شده و یا تعمیر شوند به همین علت آماده سازی مدارس بسیار مهم است.

رئیس ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش گفت: نیرو‌های انسانی نیز باید ساماندهی شوند در همین راستا با استان‌ها قرار داد‌هایی را امضا کرده‌ایم.

هاشمی گفت: ثبت نام به دو بخش اساسی ورود پایه و میان پایه تقسیم می‌شود.

وی افزود: ثبت نام میان پایه آسان‌تر است. ما به طور کامل به سمت ثبت نام الکترونیکی نمی‌رویم البته برای تسهیل ثبت نام تا حدودی از این روش استفاده می‌شود.

هاشمی گفت: نزدیک به ١٣میلیون و ۵٠٠ هزار دانش آموز در میان پایه تحصیل می‌کنند. این تعداد ثبت نام را الکترونیکی انجام داده اند.

وی تصریح کرد: دانش آموزانی که نقل مکان دارند باید در سامانه املاک محل سکونت خود را احراز کنند. البته برخی از دانش آموزان می‌توانند با توجه به محل کار والدین سکونت را احراز کنند.

هاشمی افزود: بیش از ١.۵ میلیون دانش آموز در پایگاه‌های سنجش ثبت نام کردند که از آذر آغاز شده است.حدود ۵٠ هزار دانش آموز دیگر نیز در صف ثبت نام پایگاه‌های سنجش هستند.

او بیان کرد: ٨١ هزار و ٨٠٢ نفر در پایه هفتم از اول تیر ثبت نام قطعی شده‌اند و در سامانه املاک احراز شده‌اند.

هاشمی اعلام کرد: به طور کلی در پایه اول و هفتم ثبت نام ۵٠٢ هزار ۶١٣ نفر انجام شده است.

او افزود:احراز سکونت به صورت الکترونیکی برای تسهیل ثبت نام با کمک سامانه املاک انجام می‌شود.مدارسی که بین دو منطقه هستند به جای مرز منطقه‌ای، مرکز شعاع را در نظر بگیرند.

هاشمی گفت: ١٩ اردیبهشت بخش نامه ثبت نام به ستاد‌های آموزشی ابلاغ شد.

او افزود: حدود ٣.۵ میلیون تا ۴میلیون تا کنون ثبت نام نشده و یا ثبت نام آن‌ها تکمیل نشده است. برای فرآیند ثبت نام الکترونیکی باید محل سکونت احراز شود و اگر نشود متقاضیان تا ١٠ روز فرصت دارند در سامانه املاک اطلاعات خود را بارگذاری کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر ثبت نام الکترونیکی ثبت نام حضوری نیز وجود دارد. در روستاها، دانش آموزان عشایری به دلیل نبود اینترنت می‌توانند فرآیند ثبت نام را حضوری انجام دهند البته مدیران مدارس فرآیند ثبت نام الکترونیکی و احراز سکونت را انجام می‌دهند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا