اقتصادی

نرخ ارز صرافی ملی امروز شنبه ۶ آذرماه

نرخ ارز در صرافی‌ ملی امروز شنبه نیز اعلام شد. قیمت دلار رقم ۲۷ هزار و ۷۵۳ تومان ثبت شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز شنبه ششم آذرماه نرخ ارز در صرافی ملی همانند روزهای گذشته اعلام شد.

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، ۲۷۷۵۳  تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۷۲۰۳ تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۳۱۶۱۲ تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی ۳۰۹۸۶ قیمت خورده است.

تاثیر مذاکرات در بازار ارز

در صورتی که اخبار مثبتی از مذاکرات منتشر شود، احتمال افت سریع دلار وجود دارد. با این حال، برخی معامله‌گران اعتقاد دارند که پس از ماه‌ها توقف مذاکرات و مواضع حداکثری طرفین، دشوار است که توافق معناداری صورت بگیرد.

این دسته امیدوارند اسکناس آمریکایی در هفته جاری به بالای مرز ۳۰ هزار تومانی برود. دلار در هفته گذشته نیز توانست حدود سه درصد افزایش قیمت را به ثبت برساند و در صورتی که روند صعودی با این شدت ادامه پیدا کند، احتمال شکست مرز ۳۰ هزار تومانی وجود دارد.

با این حال، سال گذشته زمانی که اسکناس آمریکایی از مرز ۳۰ هزار تومان عبور کرد، بازار در کمتر از یک هفته به جاده کاهشی بازگشت و برای ماه‌ها شاهد افزایش قیمت معنادار نبود.

در اواخر مهرماه ۹۹ بود که دلار با سرعت زیادی در مسیر افزایشی قرار گرفت و حتی توانست تا محدوده ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومانی رشد کند. با این حال، لحظه‌ای که بازار کمی در انتخاب دوباره ترامپ تردید کرد، فروش‌های ارزی زیاد شد و پس از پیروزی بایدن نیز روند فشار فروش ادامه یافت. در مقاطعی از سال گذشته حتی دلار تا مرز ۲۱هزار تومان کاهش یافت.(دنیای اقتصاد)

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا