اجتماعی

نرخ بیمه دانشجویی امسال چقدر است؟

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: نرخ بیمه دانشجویی برای سال ۱۴۰۲ در سه سطح اعلام شده است.

به گزارش روند بازار، محمود عزیزخانی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با بیمه دانشجویی، اظهار کرد: بیمه دانشجویی یکی از زیرمجموعه‌های طرح بیمه «خانوار ایرانی» سازمان تامین اجتماعی بوده که برای رفاه حال دانشجویان به تصویب رسیده است.

وی در رابطه با ویژگی‌های بیمه حمایتی دانشجویی، افزود: سطح یک با تعرفه ۱۲ درصد این بیمه شامل بازنشستگی، سطح ۲ با تعرفه ۱۴ درصدی علاوه بر بازنشستگی شامل فوت قبل از بازنشستگی و سطح سوم یا تعرفه ۱۸ درصدی علاوه بر دو مورد قبل شامل از کارافتادگی نیز می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه دانشجویان در همه مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند در مدت زمان تحصیل خود با ارائه مدارک مربوطه به سازمان تأمین‌اجتماعی ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: در این طرح دانشجویان مدت زمان تحصیل خود را به عنوان مدت بیمه‌پردازی بیمه شده قید کرده و در آینده نیز از مزایای مربوط به بازنشستگی این بیمه استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گفت: دانشجویانی که تحت تکفل پدر/همسر خود هستند، تنها از حمایت درمانی سازمان تأمین‌ اجتماعی بهره‌مند می‌شوند. اما ثبت‌نام و بیمه‌پردازی در طرح بیمه دانشجویی، موقعیت‌شان را از بیمه‌ شده تبعی به بیمه‌ شده اصلی تغییر می‌دهد و با این کار، از خدمات بازنشستگی و سایر تعهدات بلندمدت تأمین اجتماعی برخوردار می‌شوند.

عزیزخانی در رابطه با مزیت ویژه طرح بیمه دانشجویی، اظهار کرد: مزیت ویژه این طرح، امکان تداوم بهره‌مندی همزمان از خدمات درمانی بیمه پدر / همسر است و متقاضیان بیمه دانشجویی، نیازی به پرداخت هزینه بیشتر برای استفاده از خدمات درمانی نخواهند داشت.

وی با اشاره به تعرفه پرداختی توسط بیمه شده برای هر کدام از سه سطح بیمه مذکور، خاطرنشان کرد: نرخ پرداختی در بیمه سطح یک در شش ماه اول، ۶٫۵۸۲٫۲۷۲ ریال و شش ماه دوم نیز، ۶٫۳۶۹٫۹۴۰ ریال، نرخ بیمه سطح دوم در شش ماه اول، ۷٫۶۷۹٫۳۱۷ ریال و شش ماه دوم نیز، ۷٫۴۳۱٫۵۹۷ ریال بوده و نرخ بیمه در سطح سه نیز در شش ماه اول، ۹٫۸۷۳٫۴۰۸ ریال و ۹٫۵۵۴٫۹۱۱ ریال است.

به گزارش ایسنا، علاوه بر نرخ ذکر شده بیمه دانشجویی در سه سطح، ۲ درصد نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

خبرنگار: الناز آخوندی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا