اجتماعیعکس و فیلم

نرخ بیکاری در این ۱۲ استان افزایش یافت / اینفوگرافیک

نرخ بیکاری کل کشور در فصل پاییز امسال به ۷.۶ درصد رسید. این رقم ۰.۳ درصد کمتر از فصل تابستان امسال و ۰.۶ درصد کمتر از پاییز سال گذشته است.

به گزارش روند بازار، پاییز امسال، نرخ بیکاری در ۱۹ استان نسبت به پاییز سال قبل بهبود پیدا کرده؛ اما در ۱۲ استان این نرخ افزایش یافته است. البته همچنان نرخ بیکاری در ۲۵ استان تک‌رقمی مانده و فقط ۶ استان درگیر نرخ بیکاری دورقمی هستند.

بررسی اطلاعات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد در این فصل، استان سیستان و بلوچستان با نرخ بیکاری ۱۳.۵ درصدی، بالاترین نرخ بیکاری را داشته درحالی‌که پاییز سال قبل، این رتبه به استان کردستان با نرخ بیکاری ۱۳.۸ درصد اختصاص داشت.

در مقابل پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور در پاییز امسال به استان مازندران اختصاص داشته که فقط ۵.۱ درصد از متقاضیان کار در آن موفق به اشتغال نشده‌اند. در پاییز سال قبل، این رتبه به استان خراسان رضوی با نرخ بیکاری ۴.۹ درصد اختصاص داشت.

نرخ بیکاری در این ۱۲ استان افزایش یافت / اینفوگرافیک

منبع
همشهری آنلاین

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا