اقتصادی

نرخ جدید هر کیلو تخم مرغ اعلام شد

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: در جلسه ستاد، قیمت تخم مرغ برای مصرف کننده ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم تعیین شد که از فردا ملاک نظارت بر بازار خواهد بود.

روند بازار – به گزارش خبرآنلاین در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار که در وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور اعضای دستگاه‌های مختلف نظارتی و اتحادیه‌های مربوط برگزار شد در تشریح مصوبات این ستاد افزود: جلسه امروز با اولویت توجه به مشکلات تولید و ضرورت اهتمام جدی برای حفظ معیشت مردم برگزار شد و به دنبال جلسه‌ای که با تولید کنندگان مرغ تخم گذار داشتیم، مصوبات آن جلسه در جلسه امروز ستاد تنظیم باز

قیمت-مرغ-و-تخم‌مرغ

ار مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به درخواست تولیدکنندگان، از آنجاییکه اگر این نرخ جدید اعمال نمی‌شد در آینده در تولید تخم مرغ دچار مشکل می‌شدیم و مجبور به واردات مرغ دو دلاری از همسایگان بودیم بنابراین اعضای ستاد پذیرفتند قیمت تخم مرغ درب مرغداری ۱۲ هزار تومان و برای مصرف کننده ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان باشد که با توجه به وزن هر شانه که بین یک کیلو و ۷۰۰ گرم تا دو کیلو در نوسان است، قیمت هر شانه تخم مرغ مشخص خواهد شد.
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین در مورد بسته بندی‌های لوکس این محصول که منجر به افزایش قیمت نهایی تخم مرغ می‌شود نیز گفت: ستاد در جلسه امروز خود تاکید کرد که در این مقطع زمانی که دولت برای کالاهای اساسی یارانه پرداخت می‌کند عرضه کالا با بسته بندی لوکس و هزینه‌های غیر متعارف که منجر به افزایش شاخص قیمت و اجحاف به حقوق مصرف کننده می‌شود حاصلی ندارد و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان مکلف شد برای بسته بندی‌های متعارف این محصول تعیین نرخ کند.


وی افزود: نرخ عرضه تخم مرغ بسته بندی شده با بسته‌های اقتصادی در سازمان حمایت تعیین و ابلاغ خواهد شد و ملاک نظارت بر عرضه خواهد بود.
دبیر ستاد تنظیم بازار همچنین درباره صادرات تخم مرغ نیز گفت: در جلسه امروز مقرر شد سقف صادرات تخم مرغ حداکثر ۵ هزار تن در ماه باشد و فرمول ارزش صادرات در گمرکات نیز به این صورت تغییر یافت که ۲۰ درصد ارزش صادرات ضرب در ارز نیمایی سامانه سنا ریت به عنوان عوارض صادرات تخم مرغ در پایان هر ماه محاسبه و برای ماه آینده ملاک عمل گمرکات خواهد شد.

وی افزود: برای مهر ماه نیز بر اساس مصوبه مسئولان و ستاد تنظیم بازار مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان عوارض صادر کننده تعیین شد و مجوز صادرات تا سقف ۵ هزار تن در ماه با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی و تشکل تولیدی ذیربط خواهد بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا