اقتصادی

نرخ مالیات بر سیگار اعلام شد

طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده نرخ این مالیات بر سیگار داخلی ۲۵ درصد و خارجی ۶۵ درصد تعیین شده که از ۱۳ دی ماه دریافت آن شروع شد.

به گزارش روند بازار، نرخ مالیات بر ارزش افزوده سیگار داخلی و خارجی مشخص شد و طبق اعلام رئیس سازمان امور مالیاتی از ۱۳ دیماه به اجرا درآمد.

براساس جزئیات بند ت ماده ۲۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده نرخ انواع سیگار و محصولات دخانی مشمول مالیات و عوارض بدین شرح است:

۱- سیگار، توتون پیپ و تنباکوی تولید داخلی، نرخ ۲۵ درصد

۲- سیگار، توتون پیپ و تنباکوی تولید داخل با نشان بین المللی که فهرست آن توسط وزارت صمت تهیه و به تصوب هیات وزیران رسیده است با نرخ ۴۰ درصد

۳- سیگار، توتون و پیپ و تنباکوی وارداتی، با نرخ ۶۵ درصد

۴- توتون خام وارداتی با نرخ ۱۰ درصد

۵- توتون فرآوری شده وارداتی (خرمن توتون) با نرخ ۳۵ درصد

براین اساس داود منظور رئیس کل سازمان مالیاتی به ادارات مالیاتی اعلام کرد اعمال نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده سیگار و محصولات دخانی از تاریخ ۱۳ دی ماه امسال لازم الاجرا است و قوانین موجود طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده در این زمینه نسخ می‌گردد.

«نظر به اینکه به موجب بند (۲) ماده (۵۵) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۳/۲ ، مقررات ماده (۷۳) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نسخ گردیده است، لذا حکم مالیاتی بند (ف) تبصره (۶) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور که در راستای اصلاح و اضافه شدن نرخ مالیات موضوع ماده (۷۳) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران وضع شده است، نسخ ضمنی گردیده، بنابراین مالیات و عوارض انواع سیگار و محصولات دخانی از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ می‌بایست مطابق نرخ‌های موضوع بند (ب) ماده (۲۶) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۰۳/۰۲ وصول شود»

به گزارش فارس،‌ قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده خرداد ماه امسال به تصویب مجلس رسید و از ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰ لازم الاجرا شد.

منبع: تسنیم

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا