کسب و کار

نرم افزارهای CRM خارجی و ایرانی

اگر کسب و کاری دارید یا به هر نحوی با فروش سر و کار دارید، با مفهومی به نام مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM برخورد کرده اید. همانطور که از اسم آن پیداست، CRM به کسب و کارها کمک می‌کند تا مشتریان خود را مدیریت کنند. اینکه چطور و با چه ابزاری اینکار را می‌کند را در این مقاله از خبر آنلاین به طور مفصل بررسی می کنیم. همچنین در انتهای مقاله بهترین ابزارهای CRM خارجی و ایرانی را هم معرفی می کنیم.

 CRMچیست؟

در حال حاضر استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (Customer Relationship Manager) یا CRM در میان کسب و کارها در حال افزایش است. CRM ابتدا ابزاری بود که تمام داده‌های مربوط به مخاطبان مربوط به یک کسب و کار را با دسترسی آسان در یک جا نگهداری می‌کرد. مخاطبان می‌توانستند مشتری‌ها، مشتری‌های بالقوه، تأمین‌کنندگان یا همکاران باشد. با گذشت زمان این سیستم امکانات بیشتری را فراهم کرد و تاریخچه‌ای دقیق از تعاملات صاحبان کسب و کارها را با مخاطبان ایجاد کرد. این اطلاعات شامل ایمیل‌ها، تماس‌ها، یادداشت‌های مربوط به جلسات و مواردی از این قبیل است تا بتوانید بینش جامع و یکپارچه‌ای را در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار دهد تا بهتر بتوانند در ارتباط با اقدامات بعدی تصمیم‌گیری کنند.

اهمیت اصلی سیستم CRM سی آر ام در این است که تمام اطلاعات را در یک جا نگهداری می‌کند و این قابلیت را دارد که دید واضحی از کاریز فروش را در اختیارتان قرار دهد.

نرم افزار CRM قابلیت‌هایی دارد که در فروش، خدمات و بازاریابی به صاحبان کسب و کارها کمک می‌کند و اجازه می‌دهد که تیم‌های مختلف در هماهنگی با یکدیگر کار کنند. این سیستم فرآیندهای مربوط به حرفه‌تان را ساده ساخته و داده‌های مشتری را در یک جا گردآوری می‌کند تا به افزایش بهره‌وری و بهبود تعامل با مشتری کمک کند.

بیایید دقیق‌تر بررسی کنیم که سیستم مدیریت ارتباط با مشتری برای کسب و کارها چه قابلیت‌هایی را دارد.

نرم افزار CRM چه قابلیت‌هایی دارد؟

یک نرم افزار CRM کمک می‌کند تا بسیاری از وظایف به شکل خودکار انجام شود و نمای کاملی از وضعیت کسب و کار ارائه می‌دهد تا بتوان خدمات بهتری را به مشتری‌ها ارائه کرد. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری علاوه بر اینکه وظایف اساسی مورد نیاز در کسب و کارتان را پوشش می‌دهد، کمک می‌کند تا اطلاعات مربوط به تمام تیم‌ها هم با یکدگیر ادغام شوند و در نتیجه در هماهنگی کامل با هم عمل کنند. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری کمک می‌کند تا بتوانید:

 فروش و بازاریابی را با هم هماهنگ کنید

با استفاده از نرم افزار CRM تیم‌های فروش و بازاریابی می‌توانند با هم کار کنند تا به این طریق بتوانید بهتر نیازهای مشتری را درک کرده و به رفع آنها اقدام کنید. هماهنگی تیم‌های بازاریابی و فروش باعث می‌شود تا:

  • با خریداران در زمان مناسب و از طریق کانال‌های مورد ترجیح آنها ارتباط برقرار کنید.
  • زمان مناسب برای ارسال پیام برای مشتری و ترغیبشان به خرید را شناسایی کنید.
  • اولویت‌بندی و پرورش صحیح سرنخ‌ها به شکلی مناسب صورت پذیرد.

 بهره‌وری فروش را افزایش دهید

تیم فروش با نرم افزار سی آر ام می‌توانند سرنخ‌های مناسب را  از طریق کانال‌های مختلف یافته و آنها را اولویت‌بندی کنند. سیستم سی آر ام همچنین در ارتباط با زمان و مکان مناسب برای تعامل با مشتری‌ها بینش دقیقی را ارائه دهد. یافتن سرنخ‌های مناسب باعث می‌شود تا بتوانید:

  • میزان فروش و بودجه‌ی آینده را پیش‌بینی کنید تا بر اساس آن بتوانید برای کسب و کارتان بهتر برنامه‌ریزی کنید.
  • به کارکنان فروش کمک کنید تا فرآیند فروش را دقیقاً از اولین تماس تا بستن معامله تسهیل کنند.
  • داده‌های مشتری را یک جا متمرکز کنید تا کارکنان فروش بتوانند به راحتی به اطلاعات دسترسی داشته باشند و در نتیجه راه‌حل‌های سریع‌تری را به مشتری‌ها ارائه دهند.

روابط بهتری را با مشتری‌های خود ایجاد کنید

 وقتی به کمک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری تیم‌های خدمات مشتری و فروش بتوانند با یکدیگر به شکلی هماهنگ عمل کنند باعث می‌شود که به شکلی دقیق‌تر بتوانید ترجیحات مشتری را تعیین و پیش‌بینی کنید در نتیجه‌ آن تعامل و ایجاد اعتماد مشتری به کسب و کارتان راحت‌تر خواهد شد.

وقتی تیم‌های خدمات مشتری و فروش با هم ترکیب شوند باعث می‌شود که:

  • به کمک ابزارهای موجود در نرم افزار CRM بتوانید در مورد سفر مشتری‌های خود اطلاعاتی را به دست آورید تا به این طریق بهتر بتوانید انتظاراتشان را برآورده کنید.
  • به کمک یک نرم افزار سی آر ام می‌توانید به سرعت به سوالاتی که برای مشتری‌های پیش می‌آید پاسخ دهید و در نتیجه بهتر اعتماد و رضایتشان را جلب کنید.

دید کاملی از مشتری‌هایتان داشته باشید

شناخت کامل مشتری‌ها باعث می‌شود که بتوانید مشتری‌های فعلی را راضی نگه داشته و با مشتری‌های بالقوه ارتباط برقرار کنید. وقتی شناخت کاملی از مشتری‌هایتان داشته باشید:

  • به کمک ابزارهای موجود در نرم افزار CRM می‌توانید سابقه خرید مشتری‌ها را بررسی کنید.
  • مزایایی را به مشتری‌های وفادار خود ارائه دهید.
  • سرنخ‌های بیشتری را شناسایی کنید.

 اعتماد مشتری‌ها را جلب کنید

به کمک نرم افزار CRM می‌توانید بهتر ترجیحات مشتری‌هایتان را شناسایی کنید و در نتیجه احتمال بیشتری برای جلب اعتماد و در نهایت وفاداریشان به کسب‌وکارتان وجود خواهد داشت. به این ترتیب می‌توانید عملکرد متمایزی نسبت به رقابیتان در ارتباط با مشتری‌ها داشته باشید. نرم افزار سی آر ام کمک می‌کند تا:

  • پیام‌های سفارشی را با توجه به نیاز مشتری‌هایتان ارسال کنید.
  • پایگاه داده‌ی متمرکزی داشته باشید تا معلوم شود که کارکنان فروش چند بار با مشتری‌ها تماس گرفته و چه اطلاعاتی دریافت کرده‌اند تا بتوانند اقدامات بعدی خود را بر اساس آن انجام دهند.
  • در ارتباط با کانال‌های ترجیحی مشتری برای برقراری ارتباط اطلاعات دقیقی را به دست آورید و بر اساس آن عمل کنید.

بهترین نرم افزارهای CRM خارجی کدامند؟

با توجه به کاربردها و مزایایی که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای کسب و کارها دارد یکی از موضوعات مهم برای کسب و کارها انتخاب نرم افزار CRM مناسب است. در این بخش ابتدا بهترین نمونه‌های CRM خارجی را معرفی می‌کنیم تا بر اساس آن ببینیم کدام نرم افزار CRM ایرانی می‌تواند رقیب آنها باشد:

  • نرم افزار Salesforce بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری خارجی است. این سیستم برای انواع کسب و کارها با هر انداره‌ی مناسب است و کمک می‌کند تا فروش را تسریع و وظایف را خودکار کند و صاحبان کسب و کارها را قادر می‌ساید تا تصمیمات هوشمندانه‌ای را بگیرند.
  • نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری Sales Hub به دلیل ویژگی‌ها چشمگیری که دارد جز بهترین نرم افزارهای CRM است. این سیستم تجزیه‌وتحلیل قدرتمندی را به کسب و کارها ارائه می‌دهد و مناسب سازمان‌های در حال رشد است. این سیستم برای کارکنان فروش بینشی غنی‌تر، سرنخ‌های بیشتر و کارایی بالاتری ایجاد می‌کند.
  •  Zoho از دیگر سیستم‌های سی آر ام برتر خارجی است. زوهو یک پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری یکپارچه مبتنی بر ابر است و پاسخگوی نیازهای مشاغل و صنایع با هر اندازه‌ای است. در حال حاضر بیش از ۱۵۰،۰۰۰ کسب و کار در دنیا برای ایجاد روابط پایدار با مشتری و به حداکثر رساندن بهره‌وری تیم ‌های خود از این سیستم استفاده می‌کنند.

بهترین نرم افزار CRM ایرانی کدام است؟

شاید یکی از بهترین مراجع برای انتخاب بهترین نرم افزار CRM فارسی، مشتری‌ها هستند. با توجه به نظرات مشتری CRMهای ایرانی به جرئت می‌گوییم نرم افزار CRM دیدار یکی از بهترین سیستم‌های موجود است که به راحتی با رقبای خارجی خود رقابت می‌کند. وجود استانداردهای بسیار بالا و مشابه سیستم‌های خارجی در CRM دیدار دقیقاً ادعای مشتری‌های دیدار است که از نرم افزارهای خارجی استفاده کرده‌اند.

دلایل قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد چرا نرم افزار سی آر ام دیدار بهترین سیستم ایرانی است

دلایل قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد چرا نرم افزار سی آر ام دیدار بهترین سیستم ایرانی است:

  • نرم افزار CRM دیدار ۱۵ روز استفاده‌ رایگان ارائه می‌دهد تا بتوانید بهتر با امکانات آن آشنا شوید و اقدام به انتخاب سیستم مناسب برای کسب و کارتان کنید.
  • ·         99 درصد از مشتری‌ها از نرم افزار سی آر ام دیدار رضایت دارند که نشان از قابلیت‌ها و ویژگی‌های قابل اعتماد این سیستم دارد.
  • خدمات پشتیبانی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری دیدار بسیار قدرتمند و به اعتقاد مشتری‌ها بی‌نظیر است و به تمام مشکلات و مسائلی که برای مشتری‌ها پیش می‌آید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهترین شکل رسیدگی می‌کند.
  • یکی از ویژگی‌های چشمگیر نرم افزار CRM دیدار این است که یک سیستم ثابت و غیرمنعطف نیست بلکه بر اساس نظرات کاربران هر دو هفته یک بار به‌روزرسانی‌هایی را ارائه می‌دهد تا این نرم افزار را ساده‌تر، سریع‌تر و بهتر کند و از این جهت هم بتواند خدمات بهتری را به مشتری‌هایش ارائه دهد.
  • یکی از مشکلاتی که کاربران سیستم مدیریت ارتباط با مشتری با آن روبرو هستند دشواری استفاده از این سیستم است. اما سیستم CRM دیدار با وجود تمام قابلیت‌های چشمگیری که ارائه می‌دهد کاربری بسیار ساده‌ای دارد و به راحتی و با آموزشی کوتاه ۹ دقیقه‌ای می‌توانید استفاده از آن را شروع کنید.
  • از جمله ویژگی‌های بسیار قابل توجه نرم افزار CRM دیدار قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ی آن است که در کنار تمام امکانات حرفه‌ای که ارائه می‌دهد باعث شده تا به نرم افزاری برتر در این زمینه تبدیل شود. (تعرفه CRM دیدار) علاوه بر این دیدار طرح‌های تخفیفی متنوعی را هم در نظر گرفته است تا بتواند هر چه بیشتر در جلب رضایت مشتری‌ها اقدام کند.

منبع : خبرآنلاین

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا