فرهنگی

تغییرات برنامه شاد برای دانش آموزان

در دوران شیوع کرونا برای آموزش آنلاین دانش‌آموزان اپلیکیشن شاد طراحی شد. طبق ادعای مسئولان پس از حدود دو سال عیب‌های این اپلیکیشن درنسخه‌ جدیدش برطرف شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، همزمان با شیوع کرونا و مجازی شدن تحصیلات در سراسر جهان ایران نیز با اپلیکیشن‌های مختلف امکان تحصیل از راه دور و به صورت مجازی را برای دانشجویان و دانش‌ آموزان فراهم کرد.

اپلیکیشن شاد برای اینکه دانش‌ آموزان و فعالیت‌های آموزش و پرورش در دوران کرونا به حال خود رها نشوند، طراحی شد. اما ظاهرا بسیاری از والدین و معلمان از کیفیت آموزش و فرآیند یادگیری در این اپلیکیشن ناراضی بودند.

این اپلیکیشن در شروع به کار دارای ایرادات متعددی بود که هم دانش‌ آموزان هم معلمان را دچار دردسرهای زیادی کرد، اما به گفته مسئولان مربوطه در نسخه‌های به روز شده‌ این ایرادات تا حدود زیادی برطرف شد و کار را برای معلمان و دانش‌ آموزان راحت‌تر کرده است.

براساس گزارش‌های به دست آمده در نسخه به‌روز شده شاد قابلیت‌های کاربردی مانند داشبورد‌های مدیریتی برای نظارت بیشتر مدیران مدارس بر کیفیت آموزشی، امکان برقراری مکالمات گروهی با هدف افزایش سرعت ارتباطی بین دانش آموزان و معلمان، اضافه شدن موتور جستجوگر شادبین، طراحی رابط کاربری جدید با هدف ماندگاری و حضور هر چه بیشتر دانش آموزان و فعالیت مرکز مانیتورینگ هفت در بیست و چهار این پلتفرم اضافه شده است.

در راستای حمایت از دانش‌ آموزان و معلمان اپلیکیشن شاد اپراتورهای کشور اعلام کردند که امسال نیز از اینترنت مصرفی رایگان برخوردار شده و  به گفته مسئولین مربوطه تا حدودی عیب‌‌های قبلی به خصوص سرعت استفاده از ایپلیکیشن بهبود یافته است.

با وجود ادامه داشتن پیک‌‌های سنگین کرونا در کشور و نبود شرایط مناسب برای حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های مدارس، نظارت بر عملکرد صحیح شاد امری ضروری است تا از مشکلاتی که  اپلیکیشن شاد با آن‌ها مواجه بوده، جلوگیری شود و کودکان و نوجوانان بتوانند تحصیلات خود به درستی ادامه دهند.

تکلیف مناطق محروم و کودکان با مشکلات جسمی و ذهنی چیست؟

آموزش رایگان حق طبیعی تمامی دانش‌آموزان در کشور است، اما این امکان وجود دارد که عده‌ای از دانش‌ آموزان روستایی و عشایر به‌دلیل محرومیت از امکانات آموزش مجازی و آنلاین، سال تحصیلی جدید را از دست بدهند.

براساس گزارش روزنامه همشهری در سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹، نزدیک به ۳ میلیون دانش آموز در کشور از تحصیل بازماندند و سهم زیادی از دانش آموزان بازمانده از تحصیل مربوط به کودکان یا نوجوانانی است که به ابزار هوشمند مثل موبایل و تبلت دسترسی ندارند یا در مناطقی زندگی می‌کنند که اینترنت در آنجا نیست.

با توجه به اینکه دانش‌ آموزان برای استفاده از اپلیکیشن شاد علاوه بر اینترنت پرسرعت، باید به تلفن هوشمند یا تبلت دسترسی داشته باشند. استفاده از این اپلیکیشن برای کودکان مناطق محروم، کودکانی با مشکلات جسمی و ذهنی در ایران ناممکن است.

سوالی که در آخر مطرح می‌شود این است که همزمان با رونمایی از نسخه جدید این اپلیکیشن، برنامه‌ای برای کودکانی که در دوران کرونا از تحصیل محروم شده یا توانایی تهیه گوشی هوشمند را ندارد، در نظر گرفته شده است؟

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا