اقتصادی

نظارت بر بازار کالاهای اساسی از امروز در تهران

طرح نظارت و پایش تولید و عرضه کالاهای اساسی که مسئولیت کل زنجیره آن در دولت سیزدهم به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شده از امروز در کشور آغاز شد.

به گزارش روند بازار، جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاحیه طرح نظارت و پایش تولید و عرضه کالاهای اساسی استان تهران اظهار کرد: با احیای قانون انتزاع در دولت قبل در عمل تغییراتی در اعطای ابزار توزیع محصولات کشاورزی صورت نگرفت تا این مهم در دولت سیزدهم محقق شد و کل زنجیره تولید محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره به مردم سپرده شد.

وی افزود: بر این اساس وزارت صمت ۶۲۸ بازرس خود را به وزارت جهاد کشاورزی واگذار کرد که متشکل از نیروهای بسیجی و وزارت صمت است و تیم های گشت نظارت های لازم بر گران‌فروشی را انجام می‌دهند.

روزانه ۳۵۰ تن کالای اساسی در تهران توزیع می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه روزنه ۳۵۰ تن کالای اساسی در کشور توزیع می‌شود گفت : توزیع هوشمند کلیه کالاهای اساسی در کنار مرغ و تخم مرغ از پایان هفته آغاز می‌شود و در میادین نیز به اندازه کفایت توزیع خواهد شد.

ساداتی‌نژاد با اشاره به روند توزیع هوشمند کالاهای اساسی ادامه داد: بازرسانی هوشمند در تهران و شهرهای مختلف کشور آغاز شده است و کالاهای اساسی را رایگان به درب منزل مردم می رساند همچنین از طریق روستا بازار و سایر اپلکیشن‌ها کالاهای اساسی را به صورت مستقیم از محل تولید و مزرعه به دست مصرف‌کننده می‌رسانیم‌.

نهاده‌های دامی تامین شد

وی تصریح کرد: در تامین نهاده های دامی هیچ مشکلی نداریم و بانک مرکزی برای تامین ارز و وزارت راه برای حمل و نقل همکاری خوبی داشته اند و قرار گاه امنیت غذایی همه روزه در همه استان های کشور از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۸ صبح در جهاد کشاورزی استانها برگزار میشود و مسائل بازار محصولات کشاورزی را رصد و برنامه ریزی میکند.

وی اظهار داشت: همه محصولات کشاورزی به اندازه مناسب تولید و تامین شده است که امیداوریم بتوانیم به شکل منامناسبی این محصولات را به دست مصرف کنندگان برسانیم.

کرامت اصناف در بازرسی‌ها حذف شود

قاسم نوده فراهانی اظهار داشت: بازرسی کالاهای اساسی را اصناف سال‌های سال است که انجام می‌دهد و بر روند عرضه و تقاضا بازار نظارت دارد ؛ البته برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای عرضه مستقیم بسیار مهم و مناسب است، امیدوارم مستمر باشد‌.

وی با اشاره به همکاری بسیج برای بازرسی اشاره داشت: در بازرسی‌ها احترام اصناف حفظ و تکریم ارباب رجوع و برخورد قانونی در بازرسی فراموش نشود هر چند که باید با تخلفات برخورد داشت.

منبع: تسنیم

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا