اقتصادی

نفت سقوط کرد/ نفت ایران بشکه‌ای چند؟

روند ریزش قیمت‌ها در بازار نفت شدت گرفته است و این طلای سیاه امروز سطح حمایتی ۹۰ دلار را از دست داد.


به گزارش روند بازار، هر بشکه نفت خام وست تگزاس امروز ۸۲ دلار و ۶۱ سنت قیمت خورده است و هر بشکه نفت خام برنت نیز ۸۸ دلار و ۵۸ سنت قیمت دارد.

به نقل از افکار نیور، هر بشکه نفت خام سبک ایران ۹۱ دلار و ۱۵ سنت قیمت دارد و هر بشکه نفت خام سنگین ایران نیز ۸۹ دلار و ۲۵ سنت قیمت دارد.
در روزهای اخیر اوپک پلاس با رسیدن قیمت نفت به زیر بشکه ای ۹۰ دلار به دوران افزایش تولید پایان داد و با کاهش تولید ۱۰۰ هزار بشکه در روز موافقت کرد و روند این کارتل بین‌المللی از ماه گذشته معکوس شد و اولین ماه در بیش از دو سال گذشته بود که در میان نوسانات بی سابقه قیمت، اهداف تولید را محدود کردند.
اوپک پلاس در حال تجسم مجدد نقش خود در بازارهای نفت است و حتی با وجود اینکه وعده کاهش اندک آن قطعاً کاملاً تأثیرگذار نیست، هرگز نباید تاثیرات ژئوپلیتیکی اقدامات آن را دست کم گرفت.

با این وجود حفظ قیمت نفت در کانال ۹۰ دلاری یکی از اصلی ترین اهداف اوپک پلاس در ادامه سال ۲۰۲۲ خواهد بود چراکه بودجه عربستان سعودی، رهبر اوپک، بر نفت ۹۰ دلاری بسته شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا