اقتصادی

بازگشایی نماد گواهی سپرده نفت خام در بورس انرژی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از بازگشایی نماد گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی خبر داد.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مراسم راه اندازی گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی گفت:همه سازمان‌ها بر اساس قوانین بالادستی خود عمل می‌کنند، اما چیزی که فعالیت‌ها را معنادار می‌کند رویکرد‌ها و گرایش‌ها است.

به گفته او، امروز از پدیده ارزشمندی رونمایی می‌کنیم که برای این رونمایی به مقامات هدایت مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی متوسل شدیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه مهم‌ترین گرایش وزارت نفت تحقق بند ۱۳ سیاست‌های اقتصاد مقاوتی است، گفت: بند ۱۳ به این موضوع اشاره دارد که از اینکه درآمد صادراتی کشور دچار آسیب و ضربه شود، جلوگیری کنیم. در شرایط تحریم‌ها باید کاری کنیم که ضربه‌پذیر نباشیم.

خجسته مهر گفت: نباید تکانه‌ای به نام عدم مدیریت ارز در کشور داشته باشیم. با شروع کار دولت سیزدهم وزیر درخواست کرد کار را شروع کنیم. اگر همکاری وزارت اقتصاد نبود ما هم نمی‌توانستیم به این هدف برسیم.

او در ادامه با بیان اینکه اوراق گواهی سپرده بسیار جدید و مبتکرانه است، گفت: این گواهی تفاوت قابل توجهی با طرحی که در دولت قبل مطرح شد، دارد. افراد با فروش این اوراق می توانند مالک فیزیک نفت تحت عنوان کالای نفت خام باشند و دارندگان اوراق نفت خام به شرطی که بتوانند یک محموله نفت را از انبار‌ها برداشت کند، امکان صادرات وجود دارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا