کسب و کار

نقد و بررسی آخرین آپدیت اتریوم

در دنیای امروزی، تکنولوژی به‌طور مداوم در حال تغییر و رشد هستند. ارزهای دیجیتال نیز از این قاعد مستثنی نیستند. از میان آن‌ها، اتریوم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین توکن‌ها که توجهٔ بسیاری را به خود جلب کرده‌است. با هدف بهبود امکانات و مقیاس‌پذیری، به‌طور مداوم آپدیت‌هایی را ارائه می‌دهد. در این مقاله، قصد داریم آخرین آپدیت‌های انجام‌شده روی شبکهٔ این دارایی و مزیت‌های انجام این کار را بررسی کنیم. اگر به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه‌مند هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

اتریوم

مرج اتریوم چیست؟

همان‌طور که گفته شد، ETH یکی از ارزهای شناخته‌شده و پرطرفدار بازار کریپتو به‌حساب می‌آید که از ابتدای عرضه به بازار، همواره به دنبال راهکارهایی برای بهبود وضعیت شبکهٔ خود بوده‌است. یکی از مشکلات اصلی این دارایی، استفاده از الگوریتم اثبات کار بوده که به‌موجب می‌شد سرعت انجام تراکنش‌ها کاهش و هزینهٔ انجامشان را به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کند. به همین دلیل تیم توسعه‌دهنده با انجام هارد فورک و سافت فورک‌های مختلف، تلاش کردند تا آن را به الگوریتم اثبات سهام تغییر دهند. در شهریور 1401، دو فورک مهم به‌منظور انجام تغییرات گفته‌شده انجام شد. در اولین مرحله، ماینرها از شبکه حذف شده و استیکرها جایگزین آن‌ها شدند تا از ایجاد اختلال در فعالیت‌های مربوط به شبکه جلوگیری کنند. در مرحلهٔ بعد، این امکان فراهم شد تا کاربران بتوانند 32 اتری که به قرارداد هوشمند اتریوم 2 واریز شده بود را برداشت کنند.

بررسی مزایای آپدیت اتریوم

جالب است بدانید که ماینرهای بزرگ یکی از اصلی‌ترین مخالفان انجام تغییرات در شبکه بودند، زیرا منافع مالی آن‌ها با انجام این کار به خطر می‌افتاد. ولی به دلیل مزیت‌های مختلفی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، توسعه‌دهندگان بدون توجه به آن‌ها، آپدیت اتریوم را انجام دادند.

افزایش سرعت تراکنش

یکی از تغییرات بزرگ در آخرین آپدیت اتریوم، بهبود چشمگیری در سرعت تراکنش‌ها و اجرای قراردادها داشته است. با بهبود تغییر الگوریتم اثبات کار، این توکن توانسته است تعداد تراکنش‌های پرداختی را در ثانیه افزایش دهد. تغییری که موجب شد رضایت کاربران و تجارت‌هایی که از شبکه استفاده می‌کنند، به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کند .

افزایش سرعت تراکنش

افزایش مقیاس‌پذیری

از دیگر مزیت‌های انجام این کار، می‌توان به معرفی شبکه‌های لایه دوم برای افزایش قابلیت مقیاس‌پذیری اشاره کرد. این ویژگی به‌سرعت انجام تراکنش‌ها را بیشتر و هزینه‌ها را کمتر کمک می‌کند. با این کار توسعه‌دهندگان موفق شدند بار عملیات را به‌خوبی توزیع کرده تا از تراکنش‌های شبکهٔ اصلی کاسته شود.

ریسک‌های انجام آپدیت Ethereum برای خرید اتریوم

یکی از مواردی که قبل از خرید اتریوم باید به آن توجهٔ ویژه‌ای داشته باشید، ریسک‌هایی است که به دلیل آپدیت به این شبکه تحمیل شده‌است. در این بخش قصد داریم به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کنیم:

ایجاد رقبای جدید

یکی از اصلی‌ترین ذی‌نفعان فعالیت شبکه با استفاده از الگوریتم اثبات کار، ماینرها بودند. با تغییر شیوهٔ تأیید تراکنش‌ها، این گروه به دو دسته تقسیم شدند. افرادی که تجهیزات خود را به‌منظور مشارکت در روش جدید فروخته و آن را در استخرها سرمایه‌گذاری می‌کنند. دستهٔ دیگر کسانی هستند که با دستگاه‌هایی که در اختیار دارند، اقدام به استخراج ارزهای دیگر کرده و حاضر به سرمایه‌گذاری مجدد روی اتر نیستند. این کار موجب می‌شود تا میزان استخراج توکن‌های جدید به شکل قابل‌توجهی افزایش پیدا کند و سهم بازار ETH کاهش یابد.

شکست پروژه

خطر بالقوه دیگری که شبکه را تهدید می‌کند، امکان شکست پروژه به دلیل انجام آپدیت‌های مختلف است که بسیاری موجب ایجاد تردیدها شده‌است. به همین دلیل است که بسیاری از فعالان بازار، علاقه‌ای به خرید اتریوم ندارند. برخی کاربران معتقد هستند که با انجام تغییرات، ممکن است شبکه به چند بخش تقسیم شود و احتمال نفوذ به آن افزایش پیدا کند. البته توسعه‌دهندگان نگرانی‌های گفته‌شده را بی‌مورد می‌دانند.

کاهش قیمت اتریوم

یکی از مواردی که موجب نگرانی بسیاری از سرمایه‌گذاران شده، به‌وجودآمدن مشکلات احتمالی پس از آپدیت شبکه است که می‌تواند موجب کاهش قیمت اتریوم و سایر رمزارزهایی که از شبکهٔ آن استفاده می‌کنند شود.

کیف‌پول‌های مناسب برای نگه‌داری از اتر

یکی از اصلی‌ترین سؤالاتی که ذهن بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود مشغول کرده‌است، این است که پس از آپدیت شبکه در کدام کیف‌پول می‌توان از این دارایی نگه‌داری کرد؟ اگر شما قصد تبدیل اتریوم به تومان یا بلعکس را داشته باشید می‌توانید از ابزار تبدیل اتریوم به تومان والکس کمک بگیرید.

اتر

ربی ولت

اکستنشنی برای مرورگرهای مختلف که به‌عنوان یکی از رقبای جدی متامسک شناخته می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به رابط کاربری جذاب و امنیت بالا اشاره کرد که موجب شده بسیاری از فعالان بازار از آن برای نگه‌داری دارایی‌ها خود استفاده کنند.

ترزرو

اگر میزان دارایی‌ها شما بسیار زیاد است و به‌زودی قصد تبدیل اتریوم به تومان را ندارید، به شما توصیه می‌کنیم از کیف‌های سخت‌افزاری استفاده کنید. ترزرو یکی از بهترین آن‌هاست که از ETH پشتیبانی می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این ولت می‌توان به امنیت بالا، سرعت پردازش و امکان ذخیره‌سازی آفلاین اشاره کرد.

لجر

به‌جرئت می‌توان گفت بهترین Wallet سخت‌افزاری موجود در بازار لجر است که امنیت بسیار بالای دارد. علاوه‌بر این سازندگان این امکان را فراهم کرده‌اند که اطلاعات خود را بدون اتصال به اینترنت بازیابی کنید که در صورت گم‌شدن کیف، احتمال ازبین‌رفتن دارایی‌های شما را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

تراست ولت

اگر قصد دارید برای مدت کوتاهی اتریوم‌های خود را به یک کیف‌پول امن منتقل کنید، انتخاب تراست ولت می‌تواند دغدغه‌های شما را از بین ببرد. کیف‌پولی که از ارزهای مختلف پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با نصب اپلیکیشن ارائه‌شده روی گوشی هوشمند دارایی‌های خود را مدیریت کنید. اصلی‌ترین مزیت این ولت غیرمتمرکز بودن و امنیت آن است.

تراست ولت

جمع‌بندی

اتریوم یکی از محبوب‌ترین ارزهای موجود در بازار کریپتو است که بسیاری از سرمایه‌گذاران بخشی از سبد سرمایهٔ خود را به آن اختصاص داده‌اند. توسعه‌دهندگان به‌منظور کاهش هزینه‌های انجام تراکنش در شبکه و بهبود سرعت آپدیت‌های متعدد، به‌صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اعمال کردند. در این مقاله مزیت‌ها و ریسک‌های انجام این کار را بررسی کردیم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا