کسب و کار

نقش بی متال در سیستم مدارهای الکتریکی تابلو برق چیست؟

رله حرارتی یا همان بی متال یک دستگاه الکترومکانیکی است که تغییرات دما را در مدارهای الکتریکی تشخیص می‌دهد و از تجهیزات در برابر اضافه بار و گرمای بیش از حد محافظت می‌کند.

بی متال چیست؟

بی متال که به عنوان رله اضافه بار حرارتی نیز شناخته می‌شود، یک دستگاه الکترومکانیکی است که افزایش دمای غیرعادی را در مدارهای الکتریکی حس می‌کند؛ و به این تغییرات دما با باز کردن یا بستن کنتاکت‌ها پاسخ می‌دهد، در نتیجه منبع تغذیه تجهیزات را قطع می‌کند و از آسیب ناشی از گرمای بیش از حد یا شرایط اضافه بار جلوگیری می‌کند. در ادامه به شما خواهیم گف که نحوه نصب بی متال چگونه است.

نحوه کار بی متال چگونه است؟

  1. رله‌های اضافه بار حرارتی از یک نوار دو فلزی ساخته شده‌اند (متشکل از دو فلز مختلف با ضرایب انبساط متفاوت).
  2. هنگامی که جریان عبوری از رله از آستانه خاصی فراتر رود، بی متال گرم می‌شود.
  3. پس از گرم شدن، فلز با سرعت‌های مختلف منبسط شده و باعث خم شدن یا تاب برداشتن نوار می‌شود.
  4. این عمل خمشی، یک رله را برای قطع برق از موتور فعال می‌کند که موتور را از گرم شدن بیش از حد محافظت می‌کند.

انواع رله حرارتی

انواع مختلفی از رله حرارتی وجود دارد که عبارتند از:

  • رله‌های حرارتی دو فلزی: این رله‌ها از یک نوار دو فلزی برای تشخیص تغییرات دما استفاده می‌کنند. آنها ساده، قابل اعتماد، مقرون به صرفه و از رایج‌ترین نوع رله حرارتی هستند.
  • رله‌های حرارتی الکترونیکی: این رله‌ها از قطعات الکترونیکی مانند ترمیستورها یا سنسورهای دما برای تشخیص تغییرات دما استفاده می‌کنند. دقت بالاتر و ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند نمایشگرهای دیجیتال و قابلیت‌های ارتباطی را ارائه می‌دهند، اما معمولاً گران‌تر از رله‌های حرارتی دو فلزی هستند.
  • رله‌های مغناطیسی حرارتی: این رله‌ها اصول رله‌های حرارتی و مغناطیسی را با هم ترکیب می‌کنند. یعنی در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه محافظت می‌کنند و آنها را برای کاربردهایی که هر دو نوع حفاظت مورد نیاز است، مناسب می‌کنند.
بی متال HGT

برای خرید بی متال روی کمک ما حساب کنید!

بی متال (رله‌های حرارتی) نقش مهمی در محافظت از تجهیزات الکتریکی در برابر آسیب‌های ناشی از اضافه بار و گرمای بیش از حد ایفا می‌کنند. با درک بی متال و اصول کار و انواع آن می‌توانید رله مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید و از ایمنی و طول عمر سیستم‌های الکتریکی خود اطمینان حاصل کنید. تعمیر و نگهداری منظم و عیب یابی می‌تواند قابلیت اطمینان و اثربخشی رله حرارتی شما را افزایش دهد و عملکرد و حفاظت بهینه را برای تجهیزات شما تضمین کند.

تامین کننده‌ی تجهیزات برق صنعتی از پرفروش‌ترین برندها

فروشگاه آرک هیوندای با بیش از ۲۰ سال تجربه در زمینه تامین انواع کنتاکتور، فیوز مینیاتوری، کلید حرارتی، کلید اتوماتیک و بی متال از برندهای پرفروش نظیر هیوندای در خیابان لاله زار تهران به صورت حرفه‌ای مشغول به فعالیت است.

انواع بی متال هیوندای که شما می‌توانید از فروش عمده آن با قیمت مناسب در فروشگاه آرک هیوندای مطمئن باشید شامل:

  • بی متال یا رله حرارتی سری HGM مناسب برای کنتاکتور سری HGC
  • بی متال سری UTH مناسب برای کنتاکتور سری UMC می‌شود
بی متال چگونه عمل می‌کند

۷ مزیت مهم خرید بی متال هیوندای عبارتند از:

  1. طراحی و ساخت در سایز و ابعاد کوچک
  2. قیمت مقرون به صرفه
  3. کیفیت و طراحی استاندارد
  4. شامل گارانتی تعویض
  5. طول عمر بالا
  6. عملکرد و کارایی سریع
  7. ساخته شده در رنج آمپرهای متنوع

فروشگاه آرک هیوندای علاوه بر برند هیوندای الکتریک با دیگر برندهای جهانی همانند: اشنایدر الکتریک، زیمنس و… کار می‌کند. همچنین علاوه بر تامین تجهیزات برق صنعتی در زمینه واردات و پخش انواع تجهیزات اندازه گیری، کنترل، ابزار دقیق، طراحی و ساخت انواع سنسورهای حرارتی و المنت و تابلو برق با انواع برندهای مطرح و شناخته شده در جهان در بازار لاله‌زار تهران فعالیت دارد.

 منبع : نحوه تنظیم و نصب بی متال چگونه است

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا