ورزش

نقش دو تیم در تغییر معادلات صدر جدول

هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر امروز با انجام هفت بازی دنبال می‌شود که در مهم‌ترین دیدارهای امشب سپاهان میهمان پیکان است و پرسپولیس به مصاف فولاد می‌رود.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر امشب با ۷ بازی دنبال می‌شود و ماشین سازی میزبان مس رفسنجان است، گل گهر از آلومینیوم پذیرایی می‌کند، تراکتور در تهران به مصاف استقلال می‌رود، پیکان و سپاهان در تهران دیدار می‌کنند، نفت مسجد سلیمان میهمان پدیده است، صنعت نفت و نساجی در آبادان به مصاف هم می‌روند و در آخرین بازی فولاد پذیرای پرسپولیس است.

ماشین سازی – مس رفسنجان
آخرین تلاش‌های ماشین سازی برای بقا را در این هفته‌ها شاهد هستیم. شاگردان علیرضا اکبرپور اگر بتوانند در این بازی ۳ امتیاز کامل را بگیرند، شاید سقوط شان به تعویق بیفتد و یا شاید با یک معجزه در هفته‌های آخر مجوز بقا در لیگ برتر را بگیرند.

این بازی در حالی برای ماشین سازی از حساسیت بالایی برخوردار است که مس رفسنجان دغدغه‌ای ندارد و امتیازات این بازی را صرفاً برای بهبود شرایط خود در جدول نیاز دارد.

ماشین سازان که اصلی‌ترین گزینه سقوط هستند با ۱۱ امتیاز در انتهای جدول قرار دارند و مس رفسنجان ۳۱ امتیازی و در رده یازدهم است.

گل گهر – آلومینیوم
دربی مربیان و کاپیتان‌های سابق استقلال وقتی جذاب‌تر می‌شود که هر دو تیم نیم نگاهی به کسب سهمیه آسیا هم دارند. علیرضا منصوریان از زمانی که به اراک رفت طلسم شکست ناپذیری را در این تیم حفظ کرد و تاکنون طعم باخت را در اراک نچشیده. تیم تحت رهبری منصوریان امروز ۳۷ امتیازی است و در رده چهارم جدول قرار دارد و اگر استقلال تا پایان فصل دچار لغزش‌هایی شود، منصوریان و تیمش این شانس را دارند که سهمیه آسیا را بگیرند.

پیروزی در این دیدار برای آلومینیوم حداقل در این هفته جایگاه این تیم را ارتقا نخواهد داد اما پیروزی احتمالی برای شاگردان قلعه نویی، ممکن است گل گهر را به تا رده چهارم جدول هم بالا بیاورد.

استقلال – تراکتور
نوار پیروزی‌های شاگردان مجیدی هفته گذشته در اراک قطع شد و حالا آنها مترصد فرصتی هستند که بار دیگر استارت دو سه پیروزی متوالی را بزنند.

مجیدی برای این بازی دیاباته و اسماعیلی را به دلیل نا آمادگی و محرومیت در اختیار ندارد و سایر بازیکنان در شرایط بازی هستند. دروازه آبی‌پوشان در ۴ بازی اخیر باز نشده و آنها امیدوارند با استحکام و انسجامی که در خط دفاعی به دست آورده‌اند، همچنان این روند را ادامه دهند.

پیکان – سپاهان
این بازی برای پیکان کاملاً تشریفاتی اما برای سپاهان حیاتی است. شاگردان نوید کیا به تازگی ۲ امتیاز از پرسپولیس عقب افتاده‌اند و مترصد لغزش این تیم هستند تا این اختلاف را جبران کنند. پیروزی در این دیدار برای سپاهان می‌تواند این تیم را حداقل برای یکی دو ساعت به صدر جدول بیاورد.

سپاهان همچنان با ۴۳ گل بهترین خط حمله فصل را دارد و همین قدرت در خط حمله می‌تواند سلاح برنده این تیم باشد. در نقطه مقابل پیکانی قرار دارد که با مهدی تارتار بهترین تدابیر را برای ارائه یک بازی دفاعی مقابل تیم‌های قدرتمند دارد و این می‌تواند کار سپاهان را برای امتیازگیری دشوار کند.

پدیده – نفت مسجد سلیمان
این بازی هم تقابلی بین کاپیتان‌های سابق استقلال است. جایی که مهدی رحمتی در یک سو میدان و در سوی دیگر محمود فکری قرار دارد.

در حالی که خیال تیم پدیده برای بقا در لیگ برتر کاملاً آسوده است، مسجد سلیمانی‌ها هنوز با اندک خطری مواجه هستند؛ اما حتی یک پیروزی در این دیدار بقای این تیم را هم مسجل خواهد کرد و شاید به این دلیل شاگردان فکری تلاش بیشتری در این بازی خارج از خانه از خود نشان دهند.

پدیده در صورت پیروزی و در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن است تا رده پنجم هم صعود کند و نفت مسجد سلیمان در صورت پیروزی تنها تا یک پله در جدول امکان صعود دارد.

صنعت نفت – نساجی
حکم کمیته استیناف و کسر ۳ امتیاز از سایپا قدری کار نساجی را در ادامه فصل ساده‌تر کرد و اگر سرخ‌پوشان قائم شهر در این بازی خارج از خانه پیروز شوند که البته این کار ساده‌ای نیست، تا حدود زیادی خیال شان بابت بقا آسوده می‌شود.

نساجی در نیم فصل دوم روند بهتری گرفته و در ۵ بازی از ۱۰ بازی خود پیروز شده است در حالی که صنعت نفت از ۱۰ بازی تنها ۲ پیروزی به دست آورده است.

فولاد – پرسپولیس
این حساس‌ترین بازی امشب است که پرسپولیس برای تثبیت صدرنشینی به پیروزی در اهواز نیاز دارد. اتفاقی که شاید مقابل تیم سخت‌کوش و سخت گیر فولاد دشوار به نظر رسد؛ به خصوص که شاگردان نکونام خودشان هم نیم نگاهی به کسب سهمیه آسیایی دارند.

سرخ‌پوشان در صورت پیروزی صدرنشینی شان را به طور حتم تداوم می‌بخشند و اگر قبل از آنها سپاهان مقابل پیکان امتیازی از دست داده باشد، این پیروزی برای آنها ارزش بیشتری پیدا می‌کند.

فولاد نیز با ۳۵ امتیاز در رده ششم قرار دارد و آنها هم این شانس را دارند که در همین هفته لااقل تا رده چهارم جدول صعود کنند و در هفته‌های آینده به امید کسب سهمیه آسیا به میدان بروند.

برنامه دیدارهای روز دوم از هفته بیست و ششم لیگ برتر به شرح زیر است؛

سه‌شنبه ۱۵ تیر
ماشین سازی تبریز – مس رفسنجان ساعت ۱۹
داور: حسین زیاری – هادی طوسی – مرتضی سلمان نژاد – محمد باقر پورباقر ناظر: محمود رفیعی

گل گهر سیرجان- آلومینیوم اراک ساعت ۱۹:۱۵
داور:
 کوپال ناظمی – حسن انتظاری – مهدی شفیعی – عنایت قوچ کانلو ناظر: ایرج نظری

استقلال تهران – تراکتورسازی تبریز ساعت ۱۹:۱۵
داور:
 پیام حیدری – سعید علی نژادیان – فرهاد مروجی – عبدالنبی پورخلف ناظر: محسن ترکی

پیکان تهران- فولاد مبارکه سپاهان ساعت ۱۹:۵۹
داور:
 میثم حیدری – قهرمان نجفی – بهمن عبدالهی – وحید زمانی ناظر: علی خسروی

پدیده – نفت مسجد سلیمان ساعت ۲۰:۳۰
داور:
 روح الله شریفی – محمد راهی – حمید رضا افشون – کیوان علیمحمدی ناظر: سعید بطحائی

صنعت نفت آبادان – نساجی مازندران ساعت ۲۱
داور:
 محمدرضا اکبریان – مهدی عالیقدر- محمد عطایی- شاهین یزدانی ناظر: مسعود مرادی

فولاد خوزستان – پرسپولیس تهران ساعت ۲۱:۱۰
داور: سید وحید کاظمی – آرمان اسعدی – علیرضا مرادی – امید سعید فر ناظر: اسماعیل صفیری

خبرنگار: علی خلف

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا