بورس

سهامداران کدام نمادهای بورسی در این هفته بیشترین سود را کردند؟

شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته بیش از ۱٫۳ درصد افت داشت. با این وجود برخی از نمادهای بورسی بازدهی بالای ۲۰ درصد را برای سهامدارانشان به همراه داشتند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، معاملات هفته گذشته بازار سهام که با افت ۱٫۳ درصدی شاخص کل بورس تهران همراه بود. در جریان این معاملات، بورس تهران برای چندمین بار کانال ۱٫۳ میلیون واحدی را از دست داد تا مجددا در مدال نزول قرار بگیرد. هر چند در آخرین روز هفته شاخص کل بورس مثبت شد اما همچنان بورس در انتظار ثبات است. به گفته کارشناسان احتمالا مشخص شدن نتیجه نهایی مذاکرات برجامی مسیر آتی بورس را مشخص خواهد کرد.

با وجود افت این هفته شاخص، برخی نمادهای بورسی بازدهی مثبتی را از خود به ثبت رساندند. در این میان لپارس با ثبت پنج روز صف خرید متوالی توانست بازدهی ۲۵ درصدی را برای سهامدارانش به ارمغان بیاورد. پارس الکتریک با وجود این رشد ۲۵ درصدی همچنان نسبت به سقف تاریخی سال ۹۹ بیش از ۸۰ درصد افت داشته است. بازدهی ماهانه لپارس هم تنها یک درصد بوده است.

دومین نماد پربازده هفته گذشته ثاباد بود که توانست بازدهی ۲۱ درصدی را برای سهامدارانش داشته باشد. شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران با وجود این بازدهی ۲۱ درصدی در هفته اخیر همچنان در مقایسه با سقف تاریخی سال ۹۹ بیش از ۳۰ درصد ارزانتر معامله می‌شود.

رتبه سوم بازدهی این هفته در اختیار کسرا بود. شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان با بازدهی ۲۱ درصدی توانست بازدهی ماهانه خود را به هفت درصد برساند.

حفارس دیگر نمادی بود که در این هفته بیش از ۲۰ درصد رشد داشت. شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس در یک ماه اخیر بیش از ۶۳ درصد رشد داشته است. با این حال سهامداران این سهم در مقایسه با اوج سال ۹۹ همچنان ۳۶ درصد در ضرر هستند.

آخرین شرکتی که در هفته سوم بهمن ماه توانست بازدهی ۲۰ درصدی برای سهامدارانش داشته باشد، زقیام بود. گروه کشت و صنعت قیام با رشد ۲۰ درصدی این هفته خود، قیمت خود را نسبت به ماه پیش ۴۵ درصد بیشتر کرده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا