بورسورزش

بازگشایی نماد باشگاه استقلال/ افزایش ۶۳۴ درصدی سود آبی‌پوشان

پس از کش‌وقوس‌های فراوان بین فرابورس و سازمان خصوصی‌سازی درباره درخصوص وضعیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، قرار است امروز نماد باشگاه استقلال بازگشایی شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، روز بسته و در پی بسته بودن نماد معاملاتی استقلال، مدیر عملیات بازارفرابورس با انتشار اطلاعیه‌ای درباره دلیل توقف این معاملات نماد معاملاتی توضیح داد. نماد معاملاتی «استقلال» به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت مصادیق گروه (ب) برای شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران متوقف شد.

بر اساس آیین نامه و قوانین مربوط به ناشران، نماد استقلال پس از دو روز کاری با اعلام مدیریت عملیات بازار فرابورس ایران از طریق حراج ناپیوسته با محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی می‌شود. یعنی امروز استقلال در بازار قابل معامله است.

استقلال سودده شد!

باشگاه استقلال در صورت مالی ۹ ماهه منتهی به فروردین ماه امسال به ازای هر سهم ۹ تومان سود تعیین کرد. این در حالی است که سال گذشته این شرکت به ازای هر سهم ۰۵ ریال سود محقق کرده بود.

سود خالص استقلال ۹٫۹ میلیارد تومان بوده است، این در حالی است که این شرکت در مدت مشابه سال گذشته ۳٫۹ زیان شناسایی کرده است.

بر همین اساس سود ناخالص این باشگاه به ۲۱ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال گذشته رشد ۶۳۴ درصدی داشته است.

سرمایه شرکت نیز با افزایش ۵۰ درصدی به ۱,۰۷۹٫۱ میلیارد تومان رسیده است.

پول پذیره‌نویسی سرخابی‌ها چه می‌شود؟

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی درخصوص تسویه بدهی‌ سرخابی‌ها می‌گوید: درصدی از منابع برای تسویه بدهی‌هایی است که دو باشگاه کاملا با جزئیات گزارش دادند که کدام یک از این بدهی‌ها معوق است و کدام یک از آن‌ها اگر در آینده پرداخت نشود باعث افزایش بدهی و تعهد دو باشگاه می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: طبق گزارش کامل، جزئیات مواردی مانند بدهی‌های مربوط به بازیکن، اشخاص متعدی به صورت شخصی، بدهی‌های مالیاتی و تامین اجتماعی دو باشگاه در جلسات قبلی ارائه شد. بر همین اساس درصدی از منابع به این موضوع اختصاص پیدا می‌کند. درصدی از این منابع به بازارگردانی سهام آن‌ها در فرابورس اختصاص پیدا می‌کند و بخش اعظم این منابع به سرمایه‌گذاری اختصاص پیدا خواهد کرد. (ورزش سه)

با وجود این اظهارات به نظر می‌رسد که بخش عمده‌ای از نقدینگی حاصل از پذیره‌نویسی استقلال و پرسپولیس صرف تسویه بدهی‌ها می‌‌شود. در نهایت مبلغ چندانی برای توسعه و رشد سودآوری این باشگاه‌ها باقی نمی‌ماند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا