بورس

نماد پالایشی یکم به زودی بازگشایی می شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره زمان بازگشایی نماد پالایشی یکم گفت: چند روز پیش یک پیشنهاد به دولت ارائه شد و در صورت پذیرش این پیشنهاد نماد به زودی باز می‌شود.

بیشتر بخوانید: چند میلیون نفر از صندوق پالایشی یکم استقبال کردند؟

به گزارش مهر به نقل از بازار سرمایه، حسن قالیباف اصل عصر امروز در مراسم تجلیل از ایثارگران، جانبازان و بسیجیان سازمان بورس و اوراق بهادار و ارکان بازار سرمایه درباره زمان بازگشایی نماد پالایشی یکم گفت: چند روز پیش یک پیشنهاد به دولت ارائه شد و در صورت پذیرش این پیشنهاد نماد به زودی باز می‌شود.

معاون وزیر نفت دیروز درباره زمان بازگشایی نماد پالایشی یکم گفته بود مسئولیت بازارگردانی این صندوق با وزارت نفت نیست و قرار شده سازمان خصوصی سازی آن را مدیریت کند.

وی ضمن گرامیداشت شهادت دانشمند فرهیخته هسته‌ای محسن فخری زاده، ایثارگری را روحیه و جوهره‌ای دانست که به توسعه و پیشرفت در همه عرصه‌ها از جمله بازار سرمایه منجر خواهد شد.

وی افزود: در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی اصل ۴۴ که به بحث سرمایه گذاری و تقویت تولید ملی اشاره دارد، بر فرهنگ بسیجی و روحیه ایثارگری در عرصه‌های مختلف تاکید فراوان شده است.

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه روحیه ایثارگری و بسیجی حساب و کتاب نمی‌خواهد و باعث پیشرفت و سازندگی می‌شود، گفت: هرجا با روحیه بسیجی وارد شدیم کارها به خوبی جلو رفت.

وی همچنین با بیان اینکه امثال با آزادسازی سهام عدالت بیش از ۵۰ میلیون نفر از مردم در بازار سرمایه حضور پیدا کرده‌اند، گفت: ما از حضور بسیجیان در این بازار هم استقبال و هم تشکر می‌کنیم و آماده همکاری با بسیج در جهت بالا بردن سطح آگاهی مردم از بازار سرمایه هستیم.

قالیباف اصل با اشاره به لزوم آموزش، فرهنگ سازی و حضور غیرمستقیم مردم در سرمایه گذاری ها، اظهار داشت: استفاده از پتانسیل شرکت‌های سبدگردان کمک می‌کند که مردم در بازار سرمایه حضور آگاهانه‌تری توأم با تعقل و احتیاط بیشتر داشته باشند.

قالیباف اصل با بیان اینکه در حال حاضر طبقه متوسط جامعه به خاطر تحریم‌های ظالمانه کاهش یافته است، گفت: با حضور مردم در بازار سرمایه می‌توان به تقویت طبقه متوسط کشور کمک کرد. در حال حاضر در جنگ اقتصادی هستیم که نیاز به روحیه ایثارگری و بسیجی دارد.

قالیباف اصل تصریح کرد: سود در بازار سرمایه، پاداش صبر و شکیبایی برای افرادی است که بلند مدت فکر کرده و از رفتارهای هیجانی در این بازار پرهیز کرده‌اند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا