دانش و فناوری

افتتاح نمایشگاه «الکامپ» چهارم تیر ماه ۱۴۰۲

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور (نصر) گفت: برگزاری نمایشگاه الکامپ فرصتی برای امیدآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات است و می‌تواند سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد کل کشور را افزایش دهد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایرنا، نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۲ پس از چهار دوره تاخیر به دلیل شیوع کرونا و مسائل دیگر، بالاخره چهارم تیر افتتاح خواهد شد.

«سید حسن هاشمی»، رئیس نظام صنفی درباره برگزاری این مراسم گفت: تیرماه برای صنعت فناوری ماه بسیاری خوبی است و برگزاری الکامپ و روز ملی فناوری اطلاعات را پیش رو خواهیم داشت. نمایشگاه الکامپ از چهارم تا هفتم تیر در نمایشگاه بین المللی برگزار می‌شود و امیدواریم نقطه عطفی در حوزه فناوری کشور باشد.

وی ابراز امیدواری کرد الکامپ فرصتی برای امیدآفرینی بیشتر در اکوسیستم فناوری اطلاعات کشور باشد. سازمان نظام صنفی به عنوان بزرگ‌ترین بخش خصوصی با اکثریت اعضا در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد و از دیگر سازمان‌ها و نهادهای این حوزه درخواست می‌کنیم در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و با نمایندگان بخش فاوا تعامل کنند.

هاشمی افزود: بی‌شک افزایش سهم اقتصاد دیجیتال با ایجاد امید و انگیزه در اکوسیستم فناوری اطلاعات به دست می‌آید.

«صادق فرامرزی» دبیر اجرایی این نمایشگاه و عضو هیات رییسه نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در ادامه مراسم درباره جزئیات نمایشگاه الکامپ گفت: یک فضای ۴۰ هزار متری که ۲۳ هزار متر آن اختصاصی است، به نمایشگاه الکامپ اختصاص داده شده و بیش از ۴۰۰ شرکت نیز در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

وی افزود: بیش از ۱۰ کشور از جمله روسیه، چین، سوریه، عراق، ارمنستان و غیره در این نمایشگاه حضور خواهند داشت که ما هماهنگی‌های این کار را در مدت زمان یک ماه انجام دادیم و اگر زمان بیشتری داشتیم به‌طور حتم می‌توانستیم از کشورهای دیگر نیز دعوت به عمل بیاوریم.

فرارمزی تاکید کرد: یکی از ویژگی مهم نمایشگاه امسال این است که الکامپ در حوزه محتوا به شکل ویژه‌تری عمل کند. ما معتقدیم که اکنون زمان گفت‌وگو است و ما نیز در این زمینه فعالیت خواهیم کرد. قسمت دیگر نیز به دانش‌آموزان تعلق دارد که با همکاری آموزش و پرورش بتوانیم دانش‌آموزان را با بازار فناوری آشنا کنیم.

به گزارش ایرنا، الکامپ (ELECOMP)، نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، رایانه و تجارت الکترونیک است که تا قبل از شیوع کرونا هر سال در تهران و در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران زیر نظر شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شد. این نمایشگاه پس از چهار سال تاخیر، چهارم تا هفتم تیر ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا