اقتصادی

آغاز به کار نهمین نمایشگاه بین‌المللی کیف و کفش همدان

احمد گازرانی رئیس اتحادیه کیف و کفش چرم همدان با بیان اینکه نهمین نمایشگاه بین‌المللی کیف، کفش، ماشین آلات و صنایع وابسته از ۱۷ مرداد ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی همدان، جنب فرودگاه برگزار می‌‌‌شود و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از آن بازدید کنند.

به گزارش روند بازار، احمد گازرانی در گفتگو با عصر همدان با اشاره به اینکه هرسال تجار عراقی از حضور در این نمایشگاه استقبال می‌کنند تصریح کرد: امسال نیز یک تیم تجاری با سرپرستی شیخ مصطفی عبدالرحمن رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان عراق، وارد همدان می شوند.

گازرانی از حضور محسن گرجی مدیر کل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صمت در مراسم اختتامیه این نمایشگاه خبر داد و افزود: افتتاحیه نمایشگاه ۱۷ مرداد خواهد بود و اختتامیه این نمایشگاه روز ۲۰ مرداد با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار می شود.

رئیس اتحادیه کیف و کفش چرم همدان با بیان اینکه همدان با سرعت زیادی صنعت کیف و کفش در حال حرکت است عنوان کرد: تولیدکنندگان همدانی نیازمند حمایت‌های ویژه هستند و امیدواریم با حضور مسئولین کشوری بتوانیم در پیشرفت تولیدکنندگان موثر باشیم.

گازرانی در پاسخ به این سوال که آیا نظارتی بر قیمت‌ محصولات وجود دارد تا نسبت به بازار با قیمت مناسب‌تری عرضه شوند خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تخصصی است و خرده فروشی و تک فروشی در اولویت نیست اما قیمت‌ها با بازار متفاوت است، اکثرا کارخانه‌داران معروف در نمایشگاه حضور دارند و هدف اصلی فروش عمده محصولات توسط کارخانه‌داران به توزیع کنندگان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه حضور تجارعراقی در ایران و همدان در سال های قبل اثرات مثبت زیادی داشته است گفت: اکثر تولیدکنندگان ایرانی با برخی از تجار آشنا شدند و ارتباط  دارند.

وی ادامه داد: اگر امروز نمایندگان عراقی از حضور در این نمایشگاه استقبال می‌کنند به دلیل همین ارتباط دوستانه با تولیدکنندگان ما است و آنها برای محکم کردن این ارتباط به همدان می‌آیند.

گازرانی با تاکید براینکه حضور تجار در هر کشوری باعث رونق اقتصادی می‌شود تصریح کرد: صنعت کیف و کفش، صنعت خوبی است که با هزینه کم و اشتغال زیاد باعث رونق اقتصادی می شود و قطعا حضور یکی از بزرگترین تجار عراقی در همدان خروجی مثبت دارد.

۱۰ هزار نفر در صنعت کیف و کفش همدان فعالیت می‌کنند

رئیس اتحادیه کیف و کفش چرم همدان گفت: صنعت کیف و کفش یکی از صنایع اشتغال‌زا بوده و در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار نفر در همدان مشغول این صنعت هستند.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، احمد گازرانی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه کیف و کفش چرم همدان اظهار کرد: امروز همدان در صنعت چرم پیشرفت بسیار بالایی داشته و اغراق نیست بگوییم در حال حاضر دومین استان کشور در این صنعت هستیم.

وی افزود: محصولات ما نظیر کفش به کشورهای پاکستان، افغانستان، عراق و اقلیم کردستان صادر می‌شود و تولیدکنندگان ما توانسته‌اند در بازار سخت صادرات ورود خوبی داشته باشند.

رئیس اتحادیه کیف و کفش چرم همدان با اشاره به ارز آوری بالای این صنعت گفت: ۹۸ درصد تولیدات ما در صنعت کفش، کفش‌های زنانه است و امروز تبریز در کفش مردانه و همدان در کفش زنانه حرف اول را در کشور می‌زنند.

گازرانی خاطرنشان کرد: کارخانه‌های بزرگ صنعت کفش در همدان ایجاد شده‌اند که صفر تا صد کار نیز در استان انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه کیف و کفش چرم همدان با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه کیف و کفش همدان عنوان کرد: ۶۵ برند از ۷ استان کشور نظیر تبریز، تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم و زنجان در یک هزار و ۵۰۰ متر زیر بنا محصولات خود را به نمایش می‌گذارند.

وی افزود: همچنین ۲۰ مرداد همایش ملی صنعت کیف و کفش با حضور مدیران کشوری و مدیرکل نساجی ایران در سالن انصار سپاه انصارالحسین علیه السلام همدان برگزار خواهد شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا