اقتصادی

نهادهای بالادستی در فرآیندهای بازار رقابتی دخالت نکنند!

حسن قالیباف اصل با بیان اینکه نهادهای بالادستی در فرآیندهای بازار رقابتی دخالت نکنند، گفت: نتیجه قیمت‌گذاری دستوری در عرضه‌های بورسی، متضرر شدن سهامداران است.

به گزارش روند بازار بورس به نقل از مهر، حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه نهادهای بالادستی در فرآیندهای بازار رقابتی دخالت نکنند، گفت: نتیجه قیمت‌گذاری دستوری در عرضه‌های بورسی، متضرر شدن سهامداران است.

وی افزود: اقداماتی مثل قیمت‌گذاری دستوری در حوزه‌هایی همانند فولاد، سیمان، خودرو، فشار به نهادهای بازنشستگی جهت تأمین نقدینگی و … هرچند، با انگیزه ارزشمند صیانت از منافع مردم انجام می‌شوند اما نه‌فقط در میدان عمل به نتیجه نمی‌رسند بلکه به منافع سهامداران هم آسیب می‌زنند.

به گفته قالیباف اصل، تجربه‌های متعدد، نشان داده اغلب محصولات مشمول قیمت‌های دستوری در بورس، راهی بازار آزاد می‌شوند و با قیمت‌های گزافی به فروش می‌روند و همه تفاوت قیمت‌های هنگفت ناشی از خرید بورسی این محصولات و فروش آن‌ها در بازار آزاد، به جیب واسطه‌ها سرازیر می‌شود.

وی اظهار داشت: سازمان بورس و اوراق بهادار در چارچوب مأموریت قانونی خود برای حمایت از سرمایه‌گذاران، موافق قیمت‌گذاری‌های دستوری، نبوده و نیست.

قالیباف اصل گفت: «نهادهای بالادستی» برای مقابله با پیامدهای منفی ناخواسته، در فرآیندهای بازار رقابتی دخالت نکنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا