سیاسی

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه روسیه را نهایی کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از نهایی کردن بسته چهارم تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه در ارتباط با جنگ در اوکراین خبر داد.

به گزارش روند بازار، جوسپ بورل روز دوشنبه طی سخنانی در نشست مطبوعات مشترک با حضور نخست وزیر مقدونیه شمالی عنوان کرد که اتحادیه اروپا تحریم‌های گسترده‌ای را علیه رهبران روسیه اعمال کرده است تا به گفته او از تامین مالی این جنگ فاجعه‌بار جلوگیری شود.

وی عنوان کرد که بسته جدید تحریم‌ها قرار است بزودی در نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا تصویب شود.

به گفته این مقام اروپایی، تحریم‌های اتحادیه اروپا دسترسی روسیه به بازار سرمایه، عضویت در نهادهای مالی و همچنین بخش‌های انرژی این کشور را هدف قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: ما همچنین در نظر داریم افراد و شرکت‌های روس بیشتری را که نقش فعالی در تضعیف حاکمیت اوکراین دارند در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دهیم. این ضربه اقتصادی و لوجیستکی بزرگ دیگری به پایه‌هایی است که کرملین بر اساس آن به اوکراین تجاوز می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد که در نتیجه جنگ اوکراین اروپا شاهد بزرگترین مهاجرت پناهجویان پس از پایان جنگ جهانی دوم است و تعداد آن‌ها ممکن است به پنج میلیون نفر برسد.

بورل افزود که جنگ روسیه فقط علیه اوکراین نیست بلکه قوانین بین المللی، امنیت و ثبات اروپا را هدف قرار داده و توازن جهان را به هم ریخته است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. وی سه روز پس از آن نیز پنجشنبه گذشته (۵ اسفند) آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و امروز وارد هفدهمین روز خود شده است.

منبع: ایرنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا