اقتصادی

آغاز گام دوم نهضت مسکن در شهرهای جدید

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در هفته جاری مرحله دوم طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید را با ظرفیت ۱۰۰ هزار واحد آغاز می‌کنیم که سیاست جدید، ساخت مسکن با تراکم پایین خواهد بود.

به گزارش روند بازار، علیرضا جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به دنبال اجرای ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید که در خردادماه شروع شد، چهارشنبه هفته جاری عملیات ۱۰۰ هزار واحد گام دوم نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید را با دستور رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی آغاز می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن، متقاضی محور است در این مرحله پروژه‌ها را در شهرهایی که متقاضیان واجد شرایط ثبت نام کرده و به مرحله افتتاح حساب رسیده‌اند کلنگ‌زنی می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: درخصوص ۱۰۰ هزار واحد مرحله‌ی اول در بحث آماده‌سازی زمین به پیشرفت بیش از ۶۰ درصد رسیده‌ایم و در حوزه ساخت مسکن هم به بالای ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دست یافته‌ایم.

جعفری با اشاره به سیاست جدید وزارت راه و شهرسازی به منظور احداث مسکن با تراکم پایین گفت: با توجه به این موضوع امیدواریم دوره ساخت را کاهش دهیم که در کاهش هزینه تمام شده مسکن تاثیرگذار خواهد بود. همچنین هرچه سریعتر واحدها به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

خبرنگار: مجید انتظاری

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا