اقتصادی

نوسان بیت‌کوین در کانال ۱۹ و ۲۰ هزار دلاری/ پیش‌بینی کوتاه‌مدت

روند بیت‌کوین از دیروز تا به امروز (۱۵ تیر ۱۴۰۱) از محدوده ۲۰ هزار و ۱۵۰ شروع به حرکت به سمت ۲۰ هزار و چهارصد کرده که پس از نیل به این قیمت، مجددا وارد فاز کاهشی شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، به طور کلی سیگنال‌های دریافتی از وضعیت تکنیکال بیت‌کوین تقریبا در تایم‌فریم‌های مختلف منفی تلقی می‌شود اما همانطور که می‌دانید در دل روندهای نزولی نیز افزایش قیمت وجود دارد. در واقع می‌توان ادعا کرد که طبق پیش‌بینی احتمال دارد در حین تکمیل روند صعودی، اصلاح‌های قیمتی مثبت وجود داشته باشد.

روند بیت‌کوین از دیروز تا به حال به این شکل رقم خورده که از محدوده ۲۰ هزار و ۱۵۰ شروع به حرکت به سمت ۲۰ هزار و چهارصد کرده. اما پس از نیل به این قیمت، مجددا وارد فاز کاهشی شده است. این کاهش تا ۱۹ هزار و ۷۵۰ ادامه دار بود و پس از نمودار قیمتی این ارز دیجیتال مجددا وارد فاز افزایش قیمت شد.

اخبار مرتبط

هم اکنون در زمان نگارش این متن قیمت کریپتو کارنسی بیت‌کوین ۱۹ هزار و ۹۰۰ است.

احتمال افزایش قیمت بیت‌کوین در کوتاه‌مدت

با توجه به وضعیت رنج بازار و نبود سیگنال‌های قطعی برای ریزش یا صعود، نمی‌توان به طور قطع از آینده روند مطلع بود. اما در کوتاه‌مدت و تایم فریم یک ساعته، با توجه به تشکیل یک روند صعودی، افزایش قیمت تا محدوده ۲۰ هزار و ۷۰۰ محتمل است.

در همین تایم‌فریم در۱۹ هزار و ۳۰۰ حمایت معتبری برای بیت‌کوین وجود دارد. همچنین حجم بالای سبز رنگ نمودار ورود و خروج حاکی از آن است که فعلا در تایم‌فریم یک ساعته ورود کاربران بیشتر است اما این به آن معنا نیست که وضعیت بازار ثبات و قرار گرفته بلکه می‌تواند اتفاقی و مبتنی بر تحلیل کوتاه‌مدت باشد.

در این تایم آر ای آی در محدوده خنثی عدد ۵۰ به سر می‌برد. با وجود این، در تایم‌فریم بلندمدت‌تر (روزانه) آر اس آی در محدوده اشباع فروش است و می‌تواند باعث افزایش قیمت موقتی شود.

فاندهای مثبت در بازار

اخیرا فاندهای مثبتی نیز در بازار از جمله خرید بیت‌کوین توسط ماکرواستراتژی وجود داشت. این شرکت از دیر زمان حامی بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال معتبر بوده است. اما باید توجه داشت که در کفه ترازو کدام طرف سنگین‌تر است، فاندهای مثبت یا فاندهای منفی!

به طور کلی باید این هشدار را به سرمایه‌گذاران تازه وارد بازار داد که اگر تخصص و دانش کافی ندارند نه الان بلکه هیچ زمانی بازارهای مالی برای ورود مناسب نیستند. دانش و تخصص از مهم‌ترین ملزومات ورود به بازار هستند. هر فرد با دانشی تا حد زیادی مطلع خواهد بود که چه زمانی برای خرید ارزهای دیجیتال مناسب است.

فرناز حیدری

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا