اقتصادی

نوسان قیمت دلار در کانال ۴۹

قیمت دلار امروز ۲۴ مرداد ماه همچنان در محدوده ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان ماند. ثبات قیمت دلار در این محدوده به چه معناست و تا چه زمان ادامه دارد؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار از ابتدای این هفته در نیمه نخست کانال ۴۹ هزار تومان در نوسان بوده و نه وارد کانال بالاتر شده و نه کانال پایین‌تر.

قیمت انواع ارز سه شنبه 24 مرداد 1402

معامله‌گران معتقدند که این روند قیمتی دلار نشان می‌دهد که این اسکناس آمریکایی قرار است در همین محدوده بماند و فعلا قصد افزایش یا کاهش بیشتر را ندارد.
البته تحلیلگران بازار می‌گویند که مرز مقاومتی دلار، قیمت ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان است و اگر دلار بتواند خود را به نیمه دوم کانال ۴۹ هزار تومان برساند می‌توان انتظار صعود بیشتر قیمت دلار را داشت. اما اگر دلار نتواند خود را بالای این رقم حفظ کند در همین محدوده قیمتی می‌ماند.

کاهشی‌های بازار می‌گویند دلار برای رشد بیشتر به دلایل قوی و بیشتری نیاز دارد و روند کنونی بازار، گذر دلار از این محدوده نیست و دلار در قیمت کنونی باقی می‌ماند.
افزایشی‌های بازار هم هنوز دلایل کافی برای رشد بیشتر قیمت دلار را ندارند. به همین دلیل است که معاملات در بازار فعلا محدود است و بازار نه سیگنال افزایشی قیمت جدیدی گرفته و نه دلیلی برای کاهش بیشتر دارد. البته روز گذشته خبر رسید که عرضه دلار در بازار محدود شده و معامله‌گران خبر از کمیاب شدن اسکناس دلار در بازار آزاد می‌دهند.

برخی از معامله‌گران هم دلیل ثبات قیمت دلار را تعطیلی بازار هرات می‌دانند. امروز دومین سالگرد تصرف افغانستان توسط دولت طالبان است و به دلیل برگزاری جشن، بازار این کشور تعطیل است.

پیش بینی قیمت دلار

البته کارشناسان اقتصادی می‌گویند ثبات قیمت دلار، حاصل تلاش‌های دولت در بازار است که توانسته قیمت دلار را در محدوده کنونی نگه دارد. اگرچه کارشناسان اقتصادی درباره آینده قیمت دلار هشدار می‌دهند. از آن جمله علی طباطبایی، کارشناس اقتصادی به تجارت‌نیوز گفت: «به نظر می‌رسد که قیمت‌های فعلی دلار، قیمت‌های کف بازار است. تا کنون هم موضوع خبردرمانی و ایجاد ابهام در بازار منجر به کاهش یا رنج شدن قیمت دلار شده است.»

طباطبایی افزود: «برآورد می‌شود با گذشت زمان در ۶ ماهه دوم سال یعنی اواخر شهریور و اوایل مهر با روند صعودی تمام بازارها حتی بورس مواجه شویم. در این بازده زمانی استارت رشد قیمت دلار نیز زده شود.»

البته برخی دیگر هم همچنان به نتیجه‌بخشی مذاکرات امیدوارند و می‌گویند آزادی زندانیان و دلارهای بلوکه شده مقدمه احیای برجام است و قیمت دلار کاهشی است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا