کسب و کار

نکات مهم برای ساخت استخر در مازندران

به‌طور معمول برای خرید ویلا استخردار در مازندران باید هزینه بیشتری نسبت به ویلای بدون استخر پرداخت کنید. اگر آپشن استخر براتون مهمه و از طرفی هم قیمت ویلای استخردار با بودجه‌تون همخوانی نداره؛ می‌تونید یک ویلا بدون استخر خریداری کنید و خودتون استخر بسازید. ولی خب، هزینه ساخت استخر و نحوه ساخت استخر، مهم‌ترین مسائل پیش روی شما هستن. با یک برنامه‌ریزی صحیح و مشاوره یا کمک گرفتن از پیمانکاران و متخصصان این حوزه، همه کارها به نحو احسن پیش می‌ره. ما هم در این مطلب، بعضی از مهم‌ترین نکات ساخت استخر رو براتون توضیح دادیم.

اساسی‌ترین نکات ساخت استخر در مازندران

برای ساخت استخر در مازندران از جمله شهرهای چسمتان و محمودآباد، ضمن رعایت اساسی‌ترین نکات ساخت استخر، باید یک سِری موارد که مختص به این منطقه هستن رو مورد توجه قرار داد. برای مثال ساخت استخر در چمستان به خاطر رطوبت زیاد این منطقه، سخت‌تره. مواردی مثل محل مناسب ساخت استخر در ویلا، طراحی و اندازه استخر به معماری ویلا و سلیقه شخصی بستگی دارن.

هزینه ساخت استخر

گفتیم که هزینه خرید ویلا استخردار از استخرهای بدون استخر بالاتره. از طرفی، هزینه ساخت استخر و هزینه نگهداری از اون هم چندان کم نیست. هزینه ساخت و نصب استخر به موارد زیادی مثل نوع و اندازه استخر بستگی داره. علاوه بر این‌ها، شرایط خاص، مثل شیب زمین، نوع خاک، دسترسی آسان به تجهیزات ساخت در هزینه‌های ساخت استخر تأثیرگذار هستن. به همین دلیل و دلایلِ مشابه، مهم اینه که از همان ابتدا برنامه‌ریزی درستی داشته باشید و تمام جوانب رو در نظر بگیرید.

استخر را کجا بسازیم؟

انتخاب فضا و ابعاد آن برای ساخت استخر در محمودآباد، چمستان و هر شهر دیگری خیلی مهمه. به‌طور کلی استخرهای شنا به صورت سرپوشیده یا روباز ساخته می‌شن که این میتونه در داخل ساختمان ویلا یا محوطه باغ و حیاط ویلا باشه. ابعاد فضا رو در نظر بگیرید و اگر فکر می‌کنید بعدا وسایلی به استخر اضافه خواهد شد، یک فضای بزرگ‌تر انتخاب کنید.

در مورد ساخت استخر روباز باید به نحوه تابش نور خورشید در طول روز هم توجه کنید. ایده‌های زیادی وجود داره و حتی ممکنه یک ایده ساخت استخر منحصرا برای شما باشه. موضوع مهم اینه که، قبل از برنامه‌ریزی، جای مناسب ساخت استخر رو براساس معیارهای خودتون تعیین کنید. مثلا دید داشتن به ساختمون ویلا، نزدیک بودن به درخت برای استفاده از سایه و مواردی از این قبیل.

استخر را کجا بسازیم

استخر سرپوشیده یا روباز

انتخاب بین ساخت استخر سرپوشیده یا روباز، به سلیقه شخصی و هزینه‌ای که برای ساخت استخر مد نظر دارید، بستگی داره. اکثر کسانی که به دنبال خرید ویلا استخردار هستند، سرپوشیده یا روباز بودن استخر براشون مهمه. به طور کلی، استخر سرپوشیده هزینه بیشتری داره و البته ارزش ویلا رو هم بالا می‌بره.

اکثر متقاضیان خرید ویلا در محمود آباد، استخرهای سرپوشیده رو ترجیح می‌دن. استخرهای سرپوشیده از لحاظ راحتی استفاده در چهار فصل بهتر از استخرهای روباز هستن. به ویژه اینکه ویلا رو هم مجلل‌تر نشون می‌دن.

روشنایی و نورپردازی استخر ویلا

برای ساخت استخر در محمودآباد، چمستان و هر شهر دیگری باید به مسئله روشنایی و نورپردازی استخر هم توجه کنید و یک هزینه‌ای براش کنار بذارید. نورپردازی استخر سرپوشیده با نورپردازی استخر روباز فرق داره و به طور کلی باید یک سری عوامل مثل، ابعاد و اندازه استخر، جایگاه قرارگیری استخر، عمق استخر، نوع ولتاژ برق، دمای آب استخر، موارد ایمن در شب، میزان کلر و مواد ضدعفونی‌کننده آب و … را مورد توجه قرار بدین.

نورپردازی استخر به ایده و طراحی نیاز داره. حتما ایده‌هاتون رو با مشاور ساخت استخر در میان بگذارید و در صورت تأیید، تجهیزات رو خریداری کرده و ایدتون رو عملی کنید.

استخر بزرگ بسازیم یا کوچک؟

این سوال به شدت سلیقه‌ایه و خیلی هم به فضای شما بستگی داره؛ یعنی اگر دوست دارید یک استخر بزرگ بسازید و جای کافی ندارید، اندازه استخر باید کوچک‌تر باشه. ولی خب، کوچک بودن فضا نباید شما را خیلی محدود کنه. یک ترفند برای این موضوع اینه که به کلی چمن رو حذف کنید و تموم فضا رو به استخر و پاسیو اختصاص بدین. ولی اگر نمی‌خواهید از چمن و زیباییش بگذرید، اندازه استخرتون رو به حدی که نیازتون رو برطرف کنه کوچک‌تر کنید. یادتون نره هر ایده‌ای رو باید با پیمانکار ساخت استخر در میان گذاشت. اینطوری از قابلیت اجرایی شدن ایده‌تون یا موانعی که وجود داره، مطلع می‌شید.

استخر بزرگ بسازیم یا کوچک

عایق بندی استخر

عایق‌کاری و روش صحیح آب‌بندی دیواره‌ها و کف استخر، موارد مهم دیگری هستند که در تمامی پروژه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرن. نصب صحیح کاشی‌ها و جلوگیری از نشتی، کیفیت استخر رو بالا می‌بره. انتخاب رنگ و طرح کاشی‌ها هم به سلیقه شخصی بستگی داره که البته باید با استانداردهای موجود هم همخوانی داشته باشن.

برای رنگ سرامیک استخر معمولا سفید، آبی، سبز و رنگ‌های ملایم انتخاب میشه. اگر با تمیزکاری مشکلی ندارین، سرامیک‌های رنگ سفید، جلوه‌ قشنگی به استخر میدن.

گرم کردن استخر روباز

اگرچه چمستان در تابستان آب و هوای گرم و مطلوبی داره؛ اما هوای این منطقه در زمستان نسبتا سرده. حالا اگر استخری که ساختین روباز هست، مسئله گرمایش استخر اهمیت بیشتری پیدا می‌کنه. روش‌‌های زیادی برای گرم کردن استخر روباز وجود داره. بهتره از همان ابتدا با مشاوران اول خونه در حوزه ساخت استخر در چمستان صحبت کنید و با کمک اون‌ها بهترین روش گرم کردن استخر رو به کار ببرید.

ایمنی استخر

در تمام پروژه‌های ساخت استخر باید به ایمنی کودکان، حیوانات و سایر افرادی که ممکنه نزدیک استخر باشن، توجه بشه. به همین دلیل وجود محافظ و نظارت همیشگی بر سالم بودن آن‌ها ضروریه. تجهیزات اختصاصی زیادی مثل فناوری‌های لیزری پیشرفته، پوشش‌ها، شناورهای استخر، آلارم‌های آب و … وجود داره.

ایمنی استخر

جمع‌بندی 

اگرچه ساخت استخر کاریه که به وفور انجام شده و میشه، اما هر پروژه ساخت استخری به برنامه‌ریزی دقیق و اختصاصی برای اون ویلای خاص نیاز داره. سلیقه شخصی، محل و بودجه ساخت استخر در طراحی، اندازه، عمق، نورپردازی و عایق‌بندی آن موثر هستن. نکات خیلی بیشتری در این باره وجود داره. به همین دلیل بهترین کار سپردن کار طراحی و ساخت استخر به پیمانکاران و متخصصان این حرفه‌ هست.

در نهایت، از اونجائیکه تقاضا برای خرید ویلا استخردار در مازندران و سایر شهرهای شمالی خیلی بیشتره؛ با هزینه کردن برای ساخت استخر در ویلا، ارزش ویلای خودتون رو بیشتر می‌کنید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا