اقتصادی

نگاهی به بازارهای مالی ۷ فروردین ۱۴۰۱

قیمت دلار، طلا و سکه امروز، یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ افزایشی بود و بورس نیز صعودی شد. در بازارهای مالی چه گذشت؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بازارهای مالی امروز نوساناتی داشتند. قیمت دلار تا نیمه‌های روز نسبتا با ثبات بود. برخی کانال‌های تلگرامی، نرخ دلار را بین ۲۶ هزار و ۲۰۰ تا ۲۶ هزار و ۲۴۰ تومان اعلام کرده بودند. در ادامه اما تا حدود ۲۶,۲۸۰ تومان نیز بالا رفته است.

دلار فردایی نیز در این کانال‌ها، در همین بازه قیمتی بود و بین ۲۶,۲۲۰ تا ۲۶,۲۵۰ تومان نوسان داشت. پس از آن، تا ۲۶,۳۹۰ تومان نیز معامله شده است.

روز گذشته، آغاز معاملات دلار با قیمت ۲۶,۳۵۰ تومان بود. کف قیمت، ۲۶,۲۱۰ و سقف آن ۲۶,۳۷۰ تومان ثبت شد. آخرین معامله فردایی نیز با نرخ ۲۶,۲۲۰ تومان انجام شد. قیمت‌ها از نیمه‌های روز تا ساعات پایانی معاملات، روند نزولی داشتند.

بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی دلار، طلا و سکه قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۹:۰۰ با ۳۹۰ (۰٫۱۵%) افزایش ، ۲۶۲,۷۳۰ ریال اعلام شده است. روز جاری برای دلار با ۱۳۰ ریال کاهش نسبت به روز گذشته و با رقم ۲۶۲,۲۱۰ ریال آغاز شد و طی معاملات امروز، ۲۶۲,۷۵۰ ، بیشترین مقدار و ۲۶۲,۱۰۰ نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

امروز قیمت دلار در صرافی ملی با افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۵۴۰۲ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه


در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. قیمت طلا، بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران به یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۲۸۱ تومان رسیده و نسبت به ظهر امروز افزایشی است.

قیمت سکه طرح جدید نیز با افزایش قیمت، ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ثبت شده است. این قیمت تفریبا هم‌اندازه بیشترین نرخ دیروز است اما نسبت به صبح امروز افزایش یافته است.

اما قیمت سکه طرح قدیم بدون تغییر با نرخ ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در شبکه اطلاع‌رسانی دلار، طلا و سکه، قیمت طلا ۱۲۴۳۷۰۰ تومان (افزایشی) و قیمت سکه ۱۲۴۰۲۰۰۰ (افرایشی) اعلام شده است.

بازارهای مالی – ۷ بهمن ۱۴۰۰/ تا ساعت ۱۹:۳۰
بازارهای مالی – ۷ بهمن ۱۴۰۰/ تا ساعت ۱۹:۳۰


آخرین اخبار از مذاکرات وین


یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی بازارهای دلار، طلا و سکه در ایران اثر می‌گذارد مذاکرات وین است. اما آخرین اخبار از این مذاکرات چه می‌گوید؟

توافق ایران با کشورهای اروپایی


وزیر امور خارجه ایران، روز گذشته ضمن اشاره به نزدیکی توافق گفت: آمریکایی‌ها خواستار مذاکره مستقیم بودند و مطرح می‌کردند که می‌خواهیم نشان دهیم که آقای بایدن، حسن نیت دارد.

حسین امیر عبداللهیان، گفت: به نقطه توافق نزدیک شدیم، اما موضوعات اندک و مهم باقی مانده است. توافق فراتر از برجام نخواهد بود. اما در حوزه لغو تحریم‌ها توانستیم پیشرفت‌های بزرگی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: موضوع خارج کردن لیست اشخاص حقیقی و حقوقی از لیست قرمز و از لیست تحریم‌های یکجانبه آمریکایی‌ها، یکی از موضوعات اصلی ما در مذاکرات است. برخی از هلدینگ ها و مؤسسات حکومتی ما قرار دارد و یکی از موضوعات هم سپاه پاسداران است.

امیرعبداللهیان افزود: در موضوع سپاه پاسداران آن چیزی که مهم است اینکه باید جایگاه و نقش سپاه، به عنوان نقش امنیتی و دفاعی ما مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: اگر آمریکایی‌ها رویکردی واقع‌بینانه داشته باشند، توافق دست‌یافتنی است. ما و سه کشور اروپایی در خصوص یک متن به توافق رسیدیم و این متن ما نیازمند یک ویرایش نهایی است (ایرنا).

رابرت مالی: سپاه پاسداران ایران در چارچوب تحریم‌ها باقی می‌ماند


در عین حال، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران امروز گفت: اگر ایران برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند، تحریم‌ها را لغو خواهیم کرد.

او افزود: سپاه پاسداران ایران در چارچوب تحریم‌ها باقی می‌ماند و این موضوعی متفاوت از توافق هسته‌ای است.

مالی ادامه داد: مطمئن نیستم که توافق هسته‌ای قریب‌الوقوع باشد، ما گاهی اوقات به آن نزدیک شده‌ایم.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: دستیابی به توافق بر اساس ۵+۱ خواهد بود و موضع واشنگتن در قبال توافق هسته‌ای ایران به دلیل جنگ روسیه با اوکراین تغییری نکرده است (باشگاه خبرنگاران جوان).

واکنش بازارها به حمله به آرامکو


روز گذشته نیروهای یمنی به آرامکو، تاسیسات نفتی عربستان حمله کردند. در پی این رویداد قیمت نفت افزایش یافت. هر بشکه نفت برنت، با ۱،۳۶ درصد افزایش به ۱۲۰،۷ دلار رسید. در لحظه تنظیم این خبر همچنان نفت با همین قیمت معامله می‌شود. نفت سبد اوپک نیز روز گذشته با با ۱،۷۸ درصد افزایش به قیمت ۱۱۸،۷ دلار رسید که همچنان ادامه دارد.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر ثابت است و با تداوم روند نزولی نسبت به روزهای قبل به قیمت ۱۹۵۸٫۳۸ دلار معامله می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا