بورس

نگاهی به بورس امروز ۲۱ اردیبهشت

امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ شاخص کل رشد ۱۰ هزار واحدی را تجربه کرد و در دقایق ابتدایی بازار ارزش معاملات به ۱ هزار میلیاد تومان رسید. باید دید ادامه روند بازار به چه صورت خواهد بود؟

به گزارش روند بازار بورس به نقل از تجارت‌نیوز، بازار سرمایه امروز روند رو به رشد و مثبتی را تجربه کرد و شاخص کل بیش از ۱ درصد رشد را به ثبت رساند.

الهه ظفری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره تحلیل بازار امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ گفت: تغییر دامنه نوسان و متفارن شدن آن و تغییرات ایجاد شده در حجم مبنا خبرهای خوبی بود که بازار را به روند تعادل بازگرداند. وی افزود: با تغییر در این دو متغیر قیمت‌های واقعی زودتر شناسایی می‌شوند و حرکت مثبت بسیاری از سهم‌ها آغاز می‌شود.

ظفری در بخش دیگری درباره وضعیت نمادهای شاخص‌ساز در بازار توضیح داد: با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی و افزایش دوباره نرخ دلار که دیروز اتفاق افتاد شرایط امید بخشی برای برخی از سهم‌ها ایجاد می‌شود اما در وضعیت حال حاضر بازار، ریسک انتخابات و ابهام در این مسئله تا حدی بازار را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

این کارشناس بازار درباره روند بازار امروز گفت: به نظر می‌رسد شاخص کل تا پایان بازار مثبت بماند اما برای روند بلند مدت شرایط بازار نمی‌توان نظر قطعی داد. امروز نمادهای فلزات اساسی، فولادی، چند نماد بانکی و صنایع پتروشیمی از سهم‌های پیش‌رو خواهند بود.

نمای پایانی بورس امروز/ شاخص کل با رشد حدود ۲۲هزار واحدی به معاملات پایان داد

-رشد ۲۱هزار و ۹۳۹واحدی شاخص کل (۱.۹درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۱۷۹هزار واحدی قرار داد.
-شاخص‌ هم وزن ۰.۰۴درصد رشد کرد.
-ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از سه هزار و ۲۷۰میلیارد تومان رسید.
-بیش از ۱۲۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی
-رشد بیش از یک درصد ۱۱۷نماد و افت بیش از یک درصد ۳۹۵نماد

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا