اجتماعیگردشگری

سفر آگاهانه و آسان با نیلی‌ گشت

در دنیایی که در آن هستیم، در برهه‌ی کنونی، سفر با هر هدفی که باشد، اهمیت و‌ گستره‌ی بسیار بیشتری نسبت به گذشته‌ی نه‌چندان دور پیدا کرده است. در گذشته‌های دورتر کمتر کسی شانس و موقعیت سفر و دیدن جایی به غیر از محل تولد خود را پیدا می‌کرد و حتی تا همین اواخر قرن گذشته هم وسایل حمل‌ونقل آن‌گونه که امروز پیشرفته هستند نبوده‌اند. این در حالی‌ست که اکنون هواپیماها، قطارهای سریع‌السیر، کشتی‌ها و اتوبوس‌ها و البته مسیرهای هوایی، دریایی، ریلی و زمینی آن‌قدر پیشرفته و وسیع شده‌اند که ما را در زمانی که نسبت به قبل رؤیایی می‌نماید به مکانی کیلومترها دورتر از محل زندگی‌مان می‌رسانند. این در کنار گسترش و تنوع هتل‌ها، رستوران‌ها و جاذبه‌های گردشگری، صنعتی به نام توریسم را شکل داده‌اند که در بسیاری از نقاط جهان حرف اول را در اقتصاد می‌زند. اما برای بهره‌بردن از امکاناتی که تکنولوژی در اختیارمان گذاشته لازم است اطلاعات ضروری درباره‌ی آن و در کل گردشگری داشته باشیم و این دقیقاً هدف اصلی مجله‌ی گردشگری نیلی ‌گشت است.

سفر آگاهانه و آسان با نیلی‌ گشت

آشنایی با گردشگری شرط لازم لذت‌بردن از گردشگری

شاید گمان کنید گردشگری تنها به معنی خرید بلیط سفر، رفتن به مقصد، دیدن اماکن دیدنی، خرید، عکس یادگاری گرفتن و بازگشتن باشد، اما درواقع گردشگری بسیار فراتر از این فرایند تکراری و کسل‌کننده است. گردشگری فرصتی برای آشنایی با انسان‌های جدید با زبان، فرهنگ و رفتارهای ناآشنا، دیدن طبیعتی متفاوت از آن‌چه در پیرامون‌مان هست یا تجربه‌ی چیزهایی که شاید حتی به ذهن‌مان نرسد است و تمامی این‌ها مستلزم تعیین دقیق هدف از سفر، شناخت دقیق گردشگری یعنی انتخاب درست مقصد و کسب تمامی اطلاعات ضروری درباره‌ی آن پیش از سفر است.
تیم تحریریه‌ی نیلی‌گشت در مجله‌ی گردشگری‌شان تلاش کرده تمامی آن‌چه شما برای داشتن سفری ایده‌آل نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهد تا بتوانید با آگاهی کامل مقصد مناسب خود را انتخاب کنید و برنامه‌ی سفرتان را به‌گونه‌ای بچینید که گویی قبلاً حداقل یک بار به آن‌جا رفته‌اید و با چندوچون آن‌چه پیش‌روی‌تان است آشنایید. در نیلی‌گشت می‌توانید به اطلاعات زیر درباره‌ی تقریباً تمامی شهرهای توریستی ایران و جهان دسترسی داشته باشید:


۱- جاذبه‌های گردشگری
مطمئناً درصورت آشنایی کامل با مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری یک شهر یا کشور بهتر می‌توانید درباره‌ی مطلوب یا نامطلوب‌بودن آن برای خودتان تصمیم بگیرید. به‌عنوان مثال اگر شما به تفریح در سواحل آفتابی علاقه داشته باشید قطعاً سفر به کشورهایی مثل روسیه یا اتریش مناسب‌تان نیست، اما همین کشورها گزینه‌هایی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به هنر هستند. با مطالعه‌ی جاذبه‌های گردشگری مجله‌ی گردشگری نیلی ‌گشت می‌توانید مقصد ایده‌آل خود برای سفرتان را انتخاب کنید.
۲- هتل‌ها
بدون تردید مکان اقامت حین سفر فاکتور بسیار مهمی در کیفیت آن است. یک اقامتگاه خوب، از هر نظر، سفر را لذت‌بخش‌تر می‌کند و یک اقامتگاه بد می‌تواند حتی آن را به بهترین خاطره‌ی عمرتان تبدیل کند. معیار شما برای انتخاب هتل می‌تواند لوکس‌بودن، ارزان‌بودن، نزدیک‌بودن به جاذبه‌های گردشگری، دنج‌بودن، نزدیک‌بودن به طبیعت یا موارد دیگر باشد، در هر صورت با مطالعه‌ی هتل‌های شهرهای مختلف ایران و شهرهای توریستی سایر کشورها می‌توانید هتل یا حتی اتاقی در یک هتل خاص را انتخاب کنید که به ایده‌آلتان نزدیک‌تر باشد.
۳- رستوران‌ها
با مراجعه به قسمت معرفی رستوران‌های شهرهای مختلف ایران و جهان می‌توانید پیش از سفر برنامه‌ریزی کنید که هر وعده‌ی غذایی‌تان را در کدام رستوران بخورید. به‌عنوان مثال چنان‌چه قصد دارید پس از بازدید از مجموعه‌ای از جاذبه‌های گردشگری در عصر یکی از روزهای سفر، شام را در رستورانی خارج از هتل میل کنید، می‌توانید با مراجعه به فهرست رستوران‌های مقصد موردنظرتان در مجله‌ی گردشگری نیلی‌گشت از مکان دقیق تمامی رستوران‌های آن حوالی مطلع شوید. گذشته از این اگر رژیم غذایی خاصی دارید یا به غذاهای یک کشور خاص علاقه دارید می‌توانید رستوران‌های مخصوص را در همان شهر مقصدتان در همین قسمت از نیلی‌گشت پیدا کنید.
۴- خرید بلیط و حمل‌ونقل شهری
تیم تحریریه‌ی مجله‌ی گردشگری نیلی ‌گشت گذشته از این‌ها اطلاعاتی جامع درباره‌ی تهیه‌ی بلیط برای رفتن به مقصد موردنظرتان، راه‌های جاده‌ای منتهی به آن و همچنین حمل‌ونقل شهری و وسایل حمل‌ونقل عمومی را در اختیار شما عزیزان قرار داده تا بتوانید با آگاهی کامل در این ارتباط سفرتان را به‌خوبی سپری کنید.
۵- سایر جزئیات مربوط به سفر
کمتر کسی هست که هزینه‌های سفر برای‌اش کاملاً بی‌اهمیت باشد. با آشنایی با هزینه‌های سفر می‌توانید بودجه‌بندی نسبتاً دقیقی برای سفرتان داشته باشید و از این نظر در سفر به مشکل برنخورید. علاوه‌براین بهتر است پیش از سفر بدانیم به چه تجهیزاتی، مثل لباس گرم یا خنک، تجهیزات ایمنی، لوازم بهداشتی و مانند آن‌ها، احتیاج خواهیم داشت. اگر یک بار در سفر با مشکلی از بابت نبود تجهیزات کافی مواجه شده باشید به‌خوبی به اهمیت چنین اطلاعاتی واقف خواهید بود. 
بهترین زمان سفر و اپلیکشن‌هایی که می‌توانند در سفر به شما کمک کنند و برای‌تان مفید باشند هم از دیگر مواردی هستند که می‌توانند کیفیت سفرتان را ارتقا دهند و تمامی این موارد در نیلی‌گشت در اختیار شما عزیزان قرار گرفته‌اند. تنها کافی‌ست بعد از انتخاب مقصد موردنظر خود، با توجه به آن‌چه گفتیم، مطالب مربوط به آن مکان را در مجله‌ی گردشگری نیلی‌گشت مطالعه کنید.


آشنایی با امور مربوط به اخذ گذرنامه و ویزا در نیلی‌گشت

چنان‌چه قصد سفر به کشوری خارجی را دارید باید گذرنامه و ویزا داشته باشید و همان‌طور که احتمالاً می‌دانید فرایند اخذ این دو مورد نسبتاً طولانی و تا حدی دشوار است. همچنین پیش از اقدام برای دریافت گذرنامه درمورد اکثر کشورها باید ابتدا وقت سفارت بگیرید.
برای آشنایی با جزئیات دریافت گذرنامه یا پاسپورت و ویزا و همچنین اخذ وقت سفارت برای کشورهای مختلف جهان از جمله ویزای شنگن، ویزای روسیه، ویزای ژاپن، ویزای کانادا، ویزای دبی، ویزای چین، ویزای هند و بسیاری موارد دیگر می‌توانید از منوی راهنمای اخذ ویزا در مجله‌ی نیلی ‌گشت کمک بگیرید.

راهنمای تحصیل در خارج از کشور

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارند تحصیلات‌شان را در خارج از کشور ادامه دهند یا می‌خواهید فرزندتان از همان ابتدا در خارج از کشور شروع به تحصیل کند، لازم است به‌دنبال دریافت مجوز تحصیل در یکی از مدارس، کالج‌ها یا دانشگاه‌های خارجی و اخذ ویزای تحصیلی باشید. دریافت مجوز تحصیل گذشته از مسائل مربوط به اخذ گذرنامه و ویزا مستلزم ارائه‌ی مدارک دیگری هم به محل تحصیل مقصد است و این خود فرایند سفر را پیچیده‌تر می‌کند. قطعاً داشتن اطلاعات هرچه بیشتر در این ارتباط به شما کمک خواهد کرد و برای کسب این اطلاعات هم می‌توانید به منوی ویزا و تحصیل مجله‌ی نیلی‌گشت مراجعه کنید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا