اقتصادی

نیمی از مطالبات گندمکاران پرداخت شد

رییس بنیاد ملی گندم‌کاران گفت: تا پایان هفته گذشته ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان سراسر کشور خریداری و حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان معادل ۵۰ درصد از مطالبات پرداخت شد.

به گزارش روند بازار، عطاالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم کاران درباره آمار خرید تضمینی گندم به مهر گفت: تا پایان هفته گذشته ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان سراسر کشور خریداری شد.

وی با بیان اینکه هر کیلو گرم گندم برای خرید تضمینی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است، افزود: در حال حاضر هزینه حجم گندم خریداری شده ۶۳ هزار میلیارد تومان (همت) می‌شود.

رئیس بنیاد ملی گندم کاران درباره مطالبات پرداخت شده هم اظهار کرد: حدود ۳۰ همت معادل ۵۰ درصد از مطالبات پرداخت شده و همچنان مطالبات معوق وجود دارد.

هاشمی درباره تولید گندم در کشور گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۴ میلیون تن گندم در کشور تولید و حدود ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی انجام شود.

گفتنی است؛ امسال نحوه پرداخت‌ها به این شکل است که اطلاعات کشاورزان در سامانه بهره‌وری وارد می‌شود و پس از بررسی و تحویل گندم به مراکز خرید، اطلاعات به سازمان برنامه و بودجه ارسال و سپس مبالغ مستقیم از سازمان هدفمندی یارانه‌ها به کشاورز پرداخت می‌شود.

منبع
خبرگزاری مهر

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا