سیاسی

سکان هدایت چین باز هم در دستان «شی»

بعد از پایان اجلاس یک هفته ای بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین، شی جینپینگ رئیس جمهوری این کشور در یک رویداد تاریخی و بی سابقه، برای سومین دوره متوالی به عنوان دبیرکل این حزب به عنوان حزب حاکم انتخاب شد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایرنا، اجلاس بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین که از یکشنبه هفته گذشته آغاز شده بود، پس از یک هفته برگزاری جلسات متعدد با هدف بررسی برنامه های کلان این کشور در سال های پیش رو، ساعاتی پیش خاتمه یافت و براساس اعلام رسانه های رسمی چین، شی جینپینگ که در ۱۰ سال اخیر دبیرکلی این حزب و ریاست جمهوری چین را برعهده داشت، برای سومین دوره پنج ساله متوالی به عنوان دبیرکل این حزب ابقا شد.

همچنین اعضای کمیته ساسی حزب کمونیست نیست مشخص شدند که این افراد، از نزدیک ترین شخصیت ها به شی جینپینگ هستند.

در پایان این اجلاس یک هفته ای ، شی جینپنگ در یک کنفرانس خبری با حضور نمایندگانه رسانه های چین و جهان حضور یافت و سخنانی را مطرح کرد.

شی جینپینگ برای سومین دور متوالی دبیرکل حزب کمونیست چین شد/ سکان هدایت چین باز هم در دستان «شی»

سکان هدایت چین باز هم در دستان «شی»

رئیس جمهوری چین در بخشی از این سخنانش در این نشست مطبوعاتی گفت: اقتصاد چین از انعطاف بالا و پتانسیل های زیاد برخوردار است و فضای زیادی برای مانور و انعطاف دارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا