اقتصادی

هدفمندی یارانه نان سبب صرفه‌جویی حدود سه میلیون تن آرد شد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی گفت: هدفمندی یارانه‌ها و فروش هوشمند نان از جمله اقدامات مجلس یازدهم و دولت سیزدهم محسوب می‌شود که منجر به صرفه‌جویی ۲ و نیم تا سه میلیون تن آرد در سال شد.

به گزارش روند بازار، علی‌اکبر علیزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز داشت: تا پیش از طرح هدفمندی یارانه آرد و نان ۱۵ درصد از نیاز جمعیت کشورهای همسایه و اطراف ایران با آرد قاچاق از ایران تامین می‌شد و این میزان چشمگیر و خسارت‌زا بود.

رییس مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نیاز سال کشور به آرد پیش از هدفمندی یارانه آرد و نان ۱۱ میلیون تن در سال بود که این نیاز با اجرای این طرح و ایجاد شفافیت به هشت میلیون تن رسید و اگر دورریز نان کاهش یابد و کیفیت و قیمت نان همخوان ایجاد شود، ممکن است که میزان مصرف آرد نیز بیش از این کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، طرح هدفمندی یارانه آرد و نان در استان سمنان به منظور اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان از سی‌ام خرداد ۱۴۰۱ آغاز شد.

علیزاده بیان کرد: صنایع غذایی از جمله شکلات و ماکارونی در گذشته با قیمت ارز ترجیحی آرد را خریداری می‌کردند و محصولات خود را بر اساس ارز ۳۰ هزار تومانی می‌فروختند که رانت بزرگی ایجاد کرده بود و اکنون حذف ارز ترجیحی و آزادشدن قیمت آرد راه رانت‌هاخواری را بسته است.

حذف ارز ترجیحی مرهم نفس به شمارش افتاده کشاورزی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی، حذف ارز ترجیحی را از اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم دانست که به کشاورزی جان بخشید.

علیزاده بیان کرد: ارز ترجیحی بلایی در اقتصاد بود که نفس کشاورزی را به شماره انداخت و بر همین اساس، کشت تمامی محصولات اساسی کاهش یافت و به سمت نابودی رفت و حذف ارز ترجیحی اقدامی ارزشمند در انسداد فساد اقتصادی و رانت بود.

رییس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: اکنون حذف ارز ترجیحی جهش تولید را به همراه داشته و سود این اقدام به جیب مردم رفته و دست واسطه کوتاه شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا