اقتصادی

هدف‌ ما خودکفایی در تامین نیاز داخل و صادرات است

صنعت پلی‌یورتان جزو صنایع پرکاربرد می‌باشد که هر روزه بر مصارف آن در دنیا افزوده می‌شود از جمله یکی از پرکاربردترین آنها صنعت کفش است که اهمیت آن در شهر قم که مهمترین قطب صادرات کفش و صندل است بیشتر نمود پیدا می‌کند. برخی از تولیدکنندگان صنعت کفش برای تامین نیاز خود به پلی‌یورتان و خودکفایی در زنجیره تولید، به سمت ایجاد واحد پلی‌یورتان رفته‌اند. از جمله این شرکت‌ها، شرکت «سی‌سو پلیمر زرنما» است که در شهرک صنعتی محمودآباد قم واقع شده است.

«فاطمه فاتح» مدیرعامل شرکت سی‌سو پلیمر زرنما در گفت‌‌وگو با خبرنگار روند بازار درباره زمینه تاسیس این شرکت عنوان کرد: شرکت سی‌سو پلیمر زرنما در دی ماه سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسید و با گذراندن مراحل اولیه و آزمایشی در تیرماه ۱۴۰۰ توسط معاون محترم وزیر و استاندار قم افتتاح رسمی گردید. سهامدار اصلی شرکت عبدالمجید چینی‌ساز است که ایشان سهامدار اصلی و مدیرعامل کفش آی‌سودا سالار نیز می‌باشد.

نیاز تولیدی کفش آی‌سودا، شرکت سی‌سو پلیمر زر نما را متولد کرد
فاطمه فاتح با اشاره به این موضوع که به‌وجود آمدن شرکت سی‌سوپلیمرزرنما نیازی بود که در شرکت آی‌سودا احساس می‌شد، خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته با افزایش و نوسانات قیمت دلار، تحریم‌های ظالمانه و عدم امکان واردات سریع، انجمن کفش قم وارد عمل شد و با همکاری دو شرکت بازرگانی، مواد پلی‌یورتان را به قیمت تعاونی به دست مصرف‌کنندگان رساند. فشاری که در نتیجه کمبود مواد اولیه در راستای واردات پلی‌یورتان به تولید وارد شد، مدیریت را بر آن داشت علی رغم مشکلات متعدد تولید پلی‌یورتان جهت کمک به شرکت کفش خود و سایر تولید کنندگان ایران عزیزمان و جهت تامین زنجیره تولید و جلوگیری از خروج ارز و ایجاد ارزش افزوده مضاعف واحد تولیدی را در قم ایجاد کنند که ضمن اینکه برای جوانان این سرزمین اشتغالزایی گردد تولیدکنندگان داخلی بتوانند با تامین سریع و مناسب مواد اولیه در داخل کشور در عرصه صادراتی قدرت بیشتری پیدا کنند. با توجه به چنین ضرورتی، آی‌سودا بیش از یک سال به صورت آزمایشی تولید و مصرف خود را آغاز نمود و پس از طی کلیه مراحل تولید به کیفیت مطلوبی رسید که بتواند نیاز سایر تولیدکنندگان را نیز تامین نماید.
این موضوع باعث موفقیت و قدرت شرکت سی‌سو می‌باشد که تولید آن قبل از آنکه روانه بازار شود یک جفت از مواد در شرکت آی‌سودا تولید و تایید می‌شود و سپس آماده فروش می‌گردد چرا که برای این شرکت قبل از فروش کیفیت مطلوب مورد نظر می‌باشد که دغدغه تولیدکنندگان داخل را به حداقل برسانیم.
ایشان یادآور شد که صادرات کفش و صندل، جزو صادرات اول شهر قم به‌شمار می‌رود و نزدیک بودن شرکت تولید پلی‌یورتان به مصرف کننده نهایی مزیت رقابتی خوبی را برای تولید و صادرکنندگان کفش و صندل ایجاد می‌نماید. وی در ادامه با اشاره به انتخاب نام سی‌سو برای این شرکت توضیح داد: کلمه سی‌سو از ترکیب واژگانی همچون انعطاف‌پذیری، پایبندی، پایداری و عزت ساخته می‌شود و نام سی‌سو از قدرت و شجاعت می‌آید و منظور این است که این شرکت با توان بالا و قدرت مواد تولید کند.

خبرنگار: بهروز مجیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا