کسب و کار

هر چند وقت یکبار به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

اگر به سلامت دندان های خود اهمیت میدهید لازم است تا بدانید زمان مراجعه به دندانپزشکی چه موقع است و چند بار در سال می باشد. پس پیشنهاد میکنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

فیروزدنتال به عنوان برترین وارد کننده تجهیزات دندانپزشکی از جمله اتوکلاو دندانپزشکی و یونیت دندانپزشکی و… لازم می داند تا به موضوع مهمی چون زمان مراجعه به دندانپزشکی بپردازد. سلامت دندان ها همواره یک موضوع بسیار مهم و قابل توجه است. برای اطلاع از سلامت دندان ها، لازم است مناسب ترین زمان مراجعه به دندانپزشکی را انتخاب کنید. همه افراد برای داشتن دندان‌هایی سالم، یا پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های دهان و دندان، لازم است هر چند وقت یکبار توسط دندانپزشک معاینه شوند. معاینه های منظم و در زمان مناسب، به شما کمک می کند تا هیچ گونه بیماری مرتبط با دهان و دندان را تجربه نکنید. زمان مراجعه به دندانپزشکی نباید صرفا هنگامی باشد که شما دندان درد و یا یک مشکلی در دهان و دندان های خود دارید. بلکه پیشنهاد می شود، مراجعه به دندانپزشک حتی در زمان سلامت دندان ها باشد. این کار باعث می شود، سلامت دهان و دندان شما حفظ شده و از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

زمان مراجعه به دندانپزشکی

زمان مراجعه به دندانپزشکی

زمان مراجعه به دندانپزشکی برای هر شخصی متفاوت می باشد. هر فرد متناسب با وضعیت سلامت دندان و دهان خود باید به دندانپزشکی مراجعه کند. بر اساس فاکتور ها و عوامل گوناگون، برخی از افراد لازم دارند در بازه های زمانی کوتاه تری به دندانپزشک مراجعه کنند. اما برخی از افراد به علت وضعیت و سلامت کامل دندان هایشان، ضروری نیست که در فواصل کوتاه به پزشک مراجعه کنند.

اینکه مناسب ترین زمان مراجعه به دندانپزشکی چه زمانی است؛ یک سوال رایج در میان عموم افراد است. برای پاسخ به این سوال ابتدا لازم است؛ عوامل و شرایط مختلفی را بررسی کرد. در واقع نمی توان برای همه افراد یک نسخه را پیچید. اما به طور کلی لازم است؛ سالانه حداقل دو بار برای بررسی وضعیت سلامت دندان و دهان خود به دندانپزشک مراجعه کنید. این زمان مراجعه در افراد با شرایط مختلف، متفاوت است.

اگر برایتان جالب است که در مورد صندلی هایی که در دندانپزشکی روی آن می شینید، اطلاعاتی داشته باشید، روی مطلب «یونیت دندانپزشکی چیست» کلیک کنید.

بیشترین زمان مراجعه به دندانپزشکی مخصوص چه کسانی است؟

در برخی از افراد که دارای شرایط و وضعیت های خاص هستند؛ ضروری است که زمان مراجعه به دندانپزشکی بیشتر باشد. یعنی لازم است این افراد، سالانه جلسات بیشتری را برای اطلاع از سلامت دهان و دندان خود به دندانپزشکی مراجعه کنند.

افراد سیگاری

  • دسته اول افرادی هستند؛ که سیگار و دخانیات را به طور مرتب استعمال می کنند. مراجعه به دندانپزشکی برای افرادی که برای سالیان طولانی است که دخانیات استعمال می کنند، ضروری است. این افراد حداقل باید سالانه ۳ بار به دندانپزشک مراجعه کنند. مواد موجود در سیگار و … می تواند آسیب جدی را به دندان افراد وارد کند. علاوه بر سلامت دندان ها، سلامت لثه نیز به خطر خواهد افتاد. مراجعه به دندانپزشک، از مضرات و تاثیرات منفی این مواد بر روی دندان ها، می کاهد.

افرادی که نقص ایمنی دارند!

  • دسته دوم افرادی هستند؛ که سیستم ایمنی آنها ضعیف است. این افراد باید سالانه تعداد جلسات بیشتری را به دندانپزشکی مراجعه کنند. نقص و ضعف در سیستم ایمنی سبب می شود؛ فرد دچار بیماری های دهان و دندان شود. در واقع ضعیف بودن سیستم ایمنی؛ سبب رشد بیشتر باکتری های مضر در دهان می شود. در این صورت، احتمال ابتلا چنین افرادی به بیماری های سخت دهانی، زیاد خواهد بود. مراجعه منظم به دندانپزشکی، سبب می شود از رشد باکتری های مضر و میکروب ها جلوگیری شود. همچنین در این صورت دیگر باکتری های مضر به داخل بدن شما راه پیدا نخواهند کرد.

سلامت دندان های افراد دارای بوی بد دهان

  • دسته دیگر افرادی هستند؛ که با وجود مسواک زدن منظم و رعایت دقیق بهداشت دهان و دندان؛ باز هم بوی بد دهان دارند. معمولا این افراد دارای یک مشکل و بیماری پنهان در دهان و دندان خود هستند. به گونه ای که استفاده مکرر و منظم از مسواک، دهانشویه و حتی آدامس، بوی بد دهان را از بین نمی برد. در این شرایط ممکن است، ظاهر دندان ها سالم به نظر آیند؛ ولی احتمال وجود یک مشکل جدی وجود دارد. بهتر است برای جلوگیری و کاهش پیشرفت بیماری های دهان و دندان؛ به طور منظم و در زمان های بیشتری به دندانپزشک مراجعه کنند.

خانم های باردار

زمان مراجعه به دندانپزشکی برای خانم های باردار | فیروز دنتال
  • خانم های باردار و یا خانم هایی که قصد بارداری دارند؛ بهتر است سالانه بیشتر به دندانپزشکی مراجعه کنند. سلامت دندان ها در دوران بارداری بسیار اهمیت دارد. از آن جهت که در ۳ ماهه اول دوران بارداری، مصرف هر گونه دارو و مواد شیمیایی برای سلامت مادر و جنین مضر است. با مراجعه منظم به دندانپزشک؛ از خراب شدن و آسیب دیدن دندان ها جلوگیری می شود. در این صورت دیگر لازم نیست؛ در دوران بارداری برای بهبود مشکلات دهان و دندان خود دارو مصرف کنید. بهتر است زمان مراجعه به دندانپزشکی در دوران پیش از بارداری بسیار بیشتر باشد.
  • افراد دیگری که لازم است برای سلامت دندان های خود، مراجعه بیشتری به دندانپزشک داشته باشند؛ افرادی هستند که دندان های ضعیفی دارند. این افراد معمولا دندان هایشان سریع تر دچار خراب شدن و پوسیدگی می شود. بهتر است برای جلوگیری از این موارد، مراجعه به دندانپزشکی در زمان های بیشتری انجام شود. همچنین افرادی که دندان هایشان جرم بیشتری می گیرد؛ لازم است تا برای جرم گیری و جلوگیری از ایجاد جرم، به دندانپزشک مراجعه کنند. ایجاد جرم بر روی دندان ها، سلامت دندان را کاهش داده و سبب پوسیدگی دندان ها می شود.
  • همچنین بهتر است افرادی که دچار بیماری دیابت هستند؛ سالانه حداقل ۲ بار به دندانپزشک مراجعه کنند.

مزایای مراجعه منظم به دندانپزشک در فواصل زمانی کوتاه

زمان مراجعه به دندانپزشکی هر چقدر بیشتر باشد؛ قطعا سلامت دهان و دندان شما به طور کامل تضمین می شود. مراجعه به دندانپزشک در زمان های بیشتر فواید بسیاری برای شما و سلامت دندان هایتان خواهد داشت. زمان مراجعه به دندانپزشکی در فواصل کوتاه در سال، دارای مزایای زیر می باشد:

  • سلامت لثه و دندان های شما به طور کامل بررسی می شود.
  • از ابتلا به بیماری های دهان و دندان جلوگیری می شود.
  • جلوگیری از ایجاد پوسیدگی و خراب شدن دندان ها
  • روش های موثر برای حفظ سلامتی دهان و دندان به شما ارائه می شود.
  • آشنایی با رژیم غذایی سالم و موثر در سلامت دندان ها و لثه
  • در صورت وجود هرگونه بیماری، آسیب و یا مشکل دهان و دندان، پروسه درمان در سریعتر زمان، متناسب با وضعیت شما آغاز می شود. در این صورت دیگر بیماری و آسیب های جدی را تجربه نخواهید کرد.

بنابراین مراجعه به دندانپزشک به صورت منظم، سبب جلوگیری از بسیاری از بیماری های دهان و دندان می شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا