اقتصادی

هزینه تکمیل هر واحد مسکن مهر؛ ۳۰۰ میلیون تومان

​وزیر راه و شهرسازی هزینه تکمیل هر واحد مسکن مهر باقی‌مانده را ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش روند بازار، مهرداد بذرپاش با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۲۴۰‌هزار واحد مسکن مهر نیمه‌‌‌تمام به دولت به ارث رسید، تکمیل واحدهای فوق را به دلیل نداشتن آورده متقاضیان کاری دشوار برشمرد و افزود: تکمیل هر واحد باقی‌مانده مسکن مهر به طور میانگین به ۳۰۰ میلیون تومان نیاز داشت که منابع آن تامین و بخشی از واحدهای باقی‌مانده با این منابع تکمیل شد. به گفته وی، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، از ۲۴۰‌هزار واحد باقی‌مانده مسکن مهر، ۱۳۷‌هزار واحد مسکونی با اختصاص اعتباری بالغ بر ۳۵ همت، از منابع وزارت راه و شهرسازی تکمیل شد.

این در حالی است که بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در جلسه اخیر شورای عالی مسکن، با تکمیل ۱۳۱‌هزار و ۲۹۱ واحد مسکن مهر باقی‌مانده در دولت سیزدهم، واحدهای باقی‌مانده این طرح که در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارند به رقم ۱۱۸‌هزار و ۷۰۹ واحد رسیده است. همچنین بر اساس آمار ارائه‌شده، میزان فروش اقساطی‌نشده مسکن مهر و واحدهای باقی‌مانده در استان‌‌‌های کشور به این شرح است: تهران شامل ۳۰۷۰۶ واحد، خوزستان ۱۷۵۷۹ واحد، البرز ۱۵۱۸۸ واحد، خراسان رضوی ۷۲۵۶ واحد، اصفهان ۶۷۶۶ واحد، کرمانشاه ۶۶۸۱ واحد، کرمان ۴۴۴۴ واحد، گیلان ۴۱۰۳ واحد، آذربایجان شرقی ۳۳۷۳ واحد، فارس ۲۹۴۶ واحد، لرستان ۲۳۲۲ واحد، گلستان ۲۲۲۸ واحد، قزوین ۲۰۸۰ واحد، ایلام ۱۶۵۱ واحد، آذربایجان غربی ۱۵۱۲ واحد، مازندران ۱۴۴۲ واحد، هرمزگان ۱۴۳۹ واحد، همدان ۱۳۰۴ واحد، سیستان و بلوچستان ۱۲۴۶ واحد، سمنان ۱۲۴۰ واحد، خراسان شمالی ۹۶۴ واحد، بوشهر ۸۴۹ واحد، اردبیل ۴۷۵ واحد، کردستان ۴۴۱ واحد، مرکزی ۲۱۵ واحد، یزد ۱۷۹ واحد، چهارمحال و بختیاری ۴۴ واحد، کهگیلویه و بویراحمد ۱۶ واحد، قم ۱۵ واحد و خراسان جنوبی ۵ واحد.

منبع
دنیای اقتصاد

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا