اجتماعی

هزینه درمان کرونای بازنشستگان رایگان شد / شرایط درمان رایگان چیست؟

هزینه درمان کرونا در بیمارستان‌های خصوصی گاهی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان می‌شود. این هزینه در بیمارستان‌های دولتی هم بالاست و گاهی تا ۱۰ میلیون تومان هم می‌رسد. اما حالا سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده که هزینه درمان دو گروه از مردم رایگان است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نامه‌ای به معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرده که این سازمان آمادگی پرداخت کل هزینه‌های درمان بازنشستگان و کارگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی را دارد.

در این نامه اعلام شده که این سازمان آمادگی دارد که ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی مورد تعهد برای بیماران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی را پرداخت کند.

البته این هزینه تنها شامل حال بیمارانی می‌شود که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشند و در مراکز دولتی و یا دانشگاهی بستری شده باشند. در این صورت سازمان تامین اجتماعی متعهد شده که کل هزینه درمان این افراد را پرداخت کند.

بر این اساس می‌توان گفت آن دسته از بازنشستگان و کارگرانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، در صورت ابتلا به کرونا، اگر در بیمارستان‌های دولتی و مراکز دانشگاهی بستری شوند، کل هزینه‌های درمان آنها رایگان است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا