اجتماعی

هزینه‌های درمان دیابت در کشور به ۹ میلیارد دلار می‌رسد

رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۳۰ (سال ۱۴۰۸) هزینه‌های تشخیص، درمان و عوارض ناشی از دیابت به ۹ میلیارد دلار افزایش یابد.

به گزارش روند بازار، افشین استوار در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با بیان این‌که در ایران، از میان مبتلایان دیابت، حدود یک‌چهارم افراد از بیماری خود مطلع نیستند، اظهار کرد: بیماری دیابت تنها در کمتر از یک‌سوم از این افراد مبتلا تحت کنترل است؛ هرچه شیوع بیماری دیابت گسترده‌تر می‌شود، هزینه این بیماری مشتمل بر تشخیص، درمان و عوارض ناشی از آن نیز افزایش می‌یابد.

هزینه‌های درمان دیابت در کشور به ۹ میلیارد دلار می‌رسد

رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره میزان هزینه‌های ناشی از دیابت، افزود: در ایران در سال ۲۰۰۹ هزینه تخمینی سالانه دیابت ۳.۶۴ میلیارد دلار بوده و پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۳۰ (سال ۱۴۰۸) به ۹ میلیارد دلار افزایش یابد.

هزینه‌های ناشی از دیابت در جهان 

وی ادامه داد: براساس آمار فدراسیون بین‌المللی دیابت، کل هزینه‌های بهداشتی مرتبط با دیابت در دنیا بیش از ۹۶۶ میلیارد دلار گزارش شده است. برآوردها نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۴۵ این میزان به ۱.۰۵ تریلیون دلار خواهد رسید.

پیش‌بینی افزایش تعداد مبتلایان به ۹.۵ میلیون نفر

استوار با بیان این‌که تعداد بزرگسالان مبتلا به دیابت در ایران بیش از ۵.۴ میلیون نفر در سال ۱۴۰۰ بوده است، تصریح کرد: تخمین زده می‌شود که این رقم در سال ۱۴۰۸ به ۷.۱ میلیون نفر و در سال ۱۴۲۳ به ۹.۵ میلیون نفر برسد.

رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در سال۲۰۲۱ نزدیک به ۵۳۰ میلیون نفر در جهان مبتلا به دیابت بوده‌اند و مطالعات نشان می‌دهد که شیوع بیماری در کشورهای با درآمد پایین و متوسط با سرعت بیشتری نسبت به کشورهای با درآمد بالا افزایش یافته است. در سال۲۰۲۱ بیشترین شیوع دیابت در شمال آفریقا و منطقه خاورمیانه مشاهده شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا