اقتصادی

هشدار به تولیدکنندگان لوازم خودرو

محمدمهدی برادران گفت: به تولیدکنندگان لوازم یدکی خودرو تذکر داده‌ایم که تا یک هفته دیگر همه قطعات باید دارای کد شناسه کالا شوند و این فرصت دیگر تمدید نخواهد شد.

به گزارش روند بازار، هشدار وزارت صمت به به تولیدکنندگان لوازم یدکی خودرو چه بود؟

به نقل از مهر، محمدمهدی برادران معاون وزیر صمت با بیان اینکه هم اکنون در همه محصولات کد رهگیری داریم، گفت: به تولیدکنندگان لوازم یدکی خودرو تذکر داده‌ایم که تا یک هفته دیگر همه قطعات باید دارای کد شناسه کالا شوند و این فرصت دیگر تمدید نخواهد شد.

برادران با اعلام این‌که اولویت‌های موضوع قاچاق را از قطعات خودرو تا پتروشیمی پیگیری می‌کنیم و در بیشتر بخش‌ها برندهای مختلف قاچاق بی‌کیفیت هستند، اعلام کرد: در سال ۱۳۹۵ نیم میلیارد دلار قاچاق اسباب‌بازی و ۲ و نیم میلیارد دلار قاچاق پوشاک صورت گرفته است، همچنین در سال ۱۳۹۹ نیز ۲ میلیارد و ۷۲ میلیون دلار قاچاق لوازم‌یدکی خودرو داشتیم.

وی ضمن بیان این مطلب که اگر در ستادهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌ها همدلی وجود داشته باشد و در حوزه اندیشه‌ای هماهنگ باشیم به موفقیت در این زمینه می‌رسیم، گفت: در صورت کاهش کالای قاچاق و فعالیت مستمر، مردم از اراده ما مطمئن می‌شوند، زیرا کیفیت و ضمانت کالا را می‌بینند و به سمت کالای بی‌کیفیت قاچاق نمی‌روند و تولید و صنعت در کشور جان دوباره می‌گیرد.

معاون وزیر صمت اضافه کرد: نباید در سیستم رسمی کالای غیررسمی فروخته شود، بنابراین شبکه‌سازی و تبلیغ کالای باکیفیت وظیفه ما است و باید حامی تولید ملی باشیم؛ اما در استان‌های مرزی کار سخت‌تر است و باید فهرست‌های ویژه طراحی کرده و برنامه اشتغال‌زایی داشته باشیم.

برادران به‌عنوان جمع‌بندی صحبت‌های خود گفت: در مسیر مبارزه با قاچاق کالا پشتوانه قانونی کار مهیا شده و اقداماتی برای شفاف‌سازی در دستور کار قرارگرفته است و ما تنها بر مقابله باعرضه تأکید نکردیم، بلکه همه حوزه‌ها را موردتوجه قراردادیم.

وی ریشه‌کن شدن قاچاق کالا را مطالبه‌ای مردمی دانست و افزود: اصلاح نظام بازار در حل مشکلات گامی مؤثر است و در زمینه مبارزه با قاچاق کالا نیز از ستادهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌ها حمایت خواهیم کرد.

برادران تأکید کرد: حل مشکل قاچاق، نیازمند ارائه راهکار است و اصالت و شفافیت کالا نخستین مرحله حل آن است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا