اجتماعی

هشدار شرکت آب و فاضلاب: خانه‌تکانی را تعطیل کنید

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفته است که پس از شیوع ویروس کرونا میزان مصرف آب در تهران حدود ۱۴ درصد افزایش یافته است و شهروندان باید بدانند که در شرایط فعلی باید از آب به عنوان یک ابزار برای مقابله با این بیماری استفاده و خانه تکانی را به زمان دیگری موکول کنند.

محمدرضا احمد نسب ، با تاکید بر این که ایران یک کشور خشک و نیمه خشک است، اظهار کرد: بارندگیهایی که در کشور اتفاق میافتد، نسبت به میانگین جهانی پایینتر است  و حتی طی سالهایی مثل امسال که بارندگی نسبت به سه سال پیش بهتر بوده اما باز هم ایران جزو کشورهای دارای بحران آب شناخته میشود.

وی با بیان این‌که استان تهران نیز به صورت مضاعف با کمبود منابع آبی مواجه است، گفت: علت این مساله این است که در یک وسعت کم، جمعیت زیادی قرار گرفته است و همین مساله موجب شده که ما دائما دغدغه تامین منابع آبی را داشته باشیم.

تامین آب تهران به شرط صرفه جویی

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این که در حال حاضر با برنامهریزی که صورت گرفته و حجم مخازن سدها، دغدغه تامین آب شرب تهران را نداریم، اظهار کرد: البته این مساله منوط به این است که مصرف متعادل باشد.

احمد نسب با اشاره به فرهنگ خانهتکانی و مصادف شدن آن با شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: آب به یک ابزار برای مقابله با ویروس کرونا تدیل شده است. اگر مردم آب را به عنوان یک ابزار در این راستا در نظر بگیرند، ما دغدغه کمبود آب نخواهیم داشت.

وی افزود: مصرف آب در کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است لذا توصیه ما به شهروندان این است که بحث خانه تکانی و فرش شستن در شهرهای اطراف تهران در این مقطع زمانی انجام نشود.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اهمیت آب شرب تاکید کرد: آبی که با این زحمت بدست می آید، نباید برای فرش شستن و از این قبیل کارها مصرف شود. اگر مردم به ما کمک کنند، قطعا بدون دغدغه و اطمینان خاطر این مساله را پشت سر می گذاریم.

احمد نسب تصریح کرد: اگر مصرف افزایش یابد، مجبور می شویم از ذخیره تابستان استفاده کنیم و آن زمان ممکن است با چالش مواجه شویم اما در حال حاضر الان مشکل کمبود آب نداریم اما لازم است که مردم مدیریت مصف را سرلوحه کارهای خود کنند.

اگر مصرف افزایش یابد، افت فشار خواهیم داشت

وی درباره افت فشار در تهران نیز گفت: اگر مصرف آب در تهران افزایش یابد،  علی رغم اینکه ذخیره آب داریم، شبکه دیگر جوابگو نخواهد بود لذا تنها راه جلوگیری از این مساله صرفه جویی در مصرف آب است.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه منابع آبی به میزان کافی در تهران وجود دارد، اظهار کرد: اگر مصرف افزایش یابد، شبکه جوابگو نخواهد بود و افت فشار خواهیم داشت.

احمد نسب درباره وضعیت منابع آبی تهران نیز اظهار کرد: براساس آخرین آمار ۶۴۰ میلیون متر مکعب آب پشت سدهای تامین کننده تهران وجود دارد و از این بابت جای نگرانی نیست. ۳۰ درصد از تامین آب تهران از سفرههای زیرزمینی و ۷۰ درصد را از آب‌های سطحی تامین می کنیم.

کرونا مصرف آب تهران را ۱۴ درصد افزایش داد

وی در پاسخ به این سوال که اگر مصرف تا چه میزان افزایش یابد، دیگر نمی توان نیاز آب تهران را تامین کرد، گفت: میزان مصرف آب تهران بعد از شیوع بیماری کرونا حدود ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته در این تاریخ افزایش یافته و ممکن است اکنون نیز با مشکلاتی مواجه باشیم لذا راهی جز کاهش مصرف نیست.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهار کرد: مردم باید بدانند که این آب اسلحه ای است برای مقابله با ویروس کرونا و نباید از آن برای شست و شو فرش و خانه تکانی استفاده کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا