اجتماعی

هشدار وزارت بهداشت به مردم؛ از منزل خارج نشوید/ مدارس تهران فردا تعطیل نیستند

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بخاطر آلودگی هوا درخواست می‌شود مردم در صورت اضطرار با استفاده از ماسک نسبت به انجام امور خود اقدام کنند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، محمد هاشمی روز یکشنبه در توئیتی اعلام کرد: بخاطر آلودگی هوا درخواست می‌شود مردم در صورت اضطرار با استفاده از ماسک نسبت به انجام امور خود اقدام کنند.

مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست نیز اعلام کرد: امروز یکشنبه هوای سه کلانشهر ناسالم برای گروه های حساس، یک کلانشهر ناسالم برای همه گروه ها، یک شهر بسیار ناسالم، دو کلانشهر قابل قبول و یک کلانشهر در وضعیت خطرناک قرار دارد.

بر اساس گزارش مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم این سازمان، هوای کلانشهرهای اصفهان، کرج و مشهد به ترتیب با شاخص های ۱۳۲، ۱۴۴ و ۱۰۵ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و تهران با شاخص ۱۵۵ ناسالم برای تمام گروه ها و اراک بسیار ناسالم است.

همچنین هوای کلانشهرهای شیراز و تبریز به ترتیب با شاخص های ۸۸ و ۶۶ و کلانشهر اهواز با شاخص ۳۹۶ در شرایط خطرناک قرار دارد.

شاخص آلایندگی هوا تا ۵۰ سبز و پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ زرد و قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرمز و ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بنفش و بسیار ناسالم، بیشتر از ۳۰۰ قهوه ای و خطرناک است.

به دلیل آلودگی هوا امروز یکشنبه همه پیش دبستانی ها، مدارس ابتدایی و استثنایی استان تهران تعطیل شد.

اکنون شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۱۲۴ قرار دارد و برای گروه های حساس ناسالم است.(ایرنا)

مدارس تهران فردا تعطیل نیستند
عابد ملکی در پایان جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا گفت: در این جلسه با توجه به گزارش‌های هواشناسی و سازمان کنترل کیفیت هوای تهران وضعیت هوای استان در ۲۴ ساعت آینده مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: براساس بررسی آخرین نقشه‌های ماهواره‌ای و پیش‌بینی‌های انجام شده از طرف سازمان‌های تخصصی وضعیت هوا در ۲۴ ساعت آینده در شرایط نسبتا مناسبی قرار دارد. از این رو مدارس پیش‌دبستانی‌ها و مهدهای کودک در استان تهران فردا دوشنبه دایر هستند.

وی تاکید کرد: در صورت تغییر شرایط آب و هوایی تصمیمات بعدی در اسرع وقت به اطلاع شهروندان خواهد رسید.(ایسنا)

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا