اجتماعیاقتصادی

هشدار وزارت راه به خریداران مسکن مهر

بازار کلاهبرداری در خرید و فروش خانه‌های مسکن مهر این روزها حسابی داغ شده است. از فروش ملک به چندنفر گرفته تا  فروش ملک با بدهی، فروش ملک دیگری و معرفی ملک دیگر تنها بخشی از خطراتی است که خریداران خانه‌های مهر را تهدید می‌کنند.

مسکن مهر این روزها در رکود عجیب بازار مسکن تهران و مراکز استان ها، معاملات داغی دارد و همین امر سبب شده تا شاهد افزایش میزان کلاهبرداری سودجویان از مردم باشیم. مدیر اجرایی مسکن مهر شهرپردیس با هشدار جدی به خریداران مسکن مهر این شهر، گفته است که بر اساس بخشنامه وزارت راه فقط واحدهای مسکن مهر دارای قرارداد ۵ برگی قابلیت خرید و فروش را دارند.

پروژه های مسکن مهر پردیس، بالغ بر ۸۲ هزار واحد است و حدود ۷۰۰ فقره پرونده کیفری و حقوقی جعل، کلاهبرداری فروش مال غیر، فروش واحد مسکن مهر به چند نفر و… تشکیل شده است.

متاسفانه مشاهده شده که فردی فقط با یک برگه صورتجلسه مسکن مهر، واحد را به قیمت ۴۰۰ میلیون تومان خریداری کرده است. روی این برگه ، عنوان: غیرقابل انتقال درج شده است و کلاهبرداران از بی اطلاعی متقاضیان خرید مسکن مهر سوء استفاده می‌کنند از سوی دیگر مردم هم به هشدارهای شرکت عمران توجه نمی‌کنند.

بعضا مشاهده شده یک واحد مسکن مهر به ۱۱ نفر فروخته شده است و خریداران اگر برای خرید مسکن مهر صورتجلسه آنرا دیدند، واحد را حتی مُفت هم خریداری نکنند.

خرید و فروش مسکن مهر

بازار کلاهبرداری در خرید و فروش خانه‌های مسکن مهر این روزها حسابی داغ شده است. از فروش ملک به چندنفر گرفته تا  فروش ملک با بدهی، فروش ملک دیگری و معرفی ملک دیگر تنها بخشی از خطراتی است که خریداران خانه‌های مهر را تهدید می‌کنند.

جعل اسناد معاملات در مسکن مهر

برخی از صورتجلسه کپی رنگی گرفته و با درج مهر برجسته جعلی در بنگاه‌های املاک، واحد مسکن مهر را به فرد دیگری فروخته‌اند.  از آن‌جا که نقل و انتقال واحدهای مسکن مهر ضوابط ویژه‌ای دارد، باید انتقال این واحد‌ها حتما زیرنظر شرکت‌های عمران شهر‌های جدید یا در برخی شهرها از سوی نهادهای متولی انجام گیرد.

در فرآیند انتقال حتما طی مراحل مورد اشاره در نهادهای متولی الزامی است و امضای قرارداد یا مبایعه‌نامه در بنگاه‌های املاک به هیچ‌وجه کفایت نمی‌کند. از طرفی اگر می‌خواهید از گزند کلاهبرداری‌ها در معاملات مسکن مهر در امان بمانید، بهتر است یک سفته ١٠٠‌میلیون تومانی را جهت ضمانت انجام کار و تضمین سلامت کار از خریدار دریافت کنید.

اما اگر می‌خواهید بدانید که این خانه مورد معامله فاقد شکایت بوده، یا این‌که عنوان مهریه ضبط نشده است، باید از دبیرخانه کارگذاری مسکن مهر استعلام بگیرید.  استعلام حساب از موجودی واریزشده به حساب مسکن مهر پردیس همراه با مهر بانک مسکن از دیگر اقداماتی است که قبل از معامله خانه‌های مهر باید به آن توجه کرد.

همچنین همیشه از فروشنده اصل فیش‌های واریزی ‌سال٩١ را طلب کنید؛ چراکه اگر مالک خانه این فیش‌ها را نداشته باشد، احتمال واگذاری ملک به شخص دیگری وجود دارد.  قرارداد واگذاری با ۲ مهر برجسته هم در هنگام معامله باید چک شود؛ چراکه درصورت نبودن به دلیل عدم چاپ قرارداد از سمت کارگذاری مسکن مهر احتمال دارد طبقه و جهت و بلوک اعلامی تا چاپ قرارداد تغییر کند.

مسکن مهر

سایت ثبت نام مسکن مهر

وکالت محضری با ذکر مشخصات کامل واحد هم باید گرفته و تعهدنامه محضری و اقرارنامه درصورت فوت فروشنده هم تنظیم شود. استعلام از سایت مسکن مهر و گرفتن پرینت از مشخصات واحد که شامل شماره پرونده واحد و مشخصات فردی ثبت‌نام‌کننده است، از دیگر اقداماتی است که نباید فراموش کنید.

در پایان هم با کلیه مدارک به کارگذاری مسکن مهر مراجعه و شماره موبایل نفر اول را به شماره خود تغییر داده و انتقال قطعی سند را انجام دهید تا خیال‌تان نسبت به معامله‌ای که انجام دادید، راحت باشد.

صنعت املاک و مستغلات، جزو مشاغلی است که اگر در مسیر درست انجام شود، بسیار سودآور است. پول‌های کلان و سرمایه‌های فراوانی در طی این قبیل معاملات رد و بدل می‌شود. یکی از گران‌ترین معاملات، مربوط به خرید و فروش ملک و زمین‌هایی است که قیمت بالایی دارند. در همین حین افرادی هستند که در این صنعت دست به خلاقیت‌هایی برای کلاهبرداری املاک در خرید و فروش ملک می زنند، تا سودهای کلانی به جیب بزنند.

خرید و فروش مسکن مهر

سایت مسکن مهر پردیس

خریداران و فروشندگان با اعتماد بی‌‌دلیل و از روی بی‌تجربه‌گی به افراد سودجو، درگیر کلاهبرداری املاک‌ می‌شوند. در این مطلب به بررسی انواع اقدامات جعلی، کلاهبرداری در صنعت املاک و نکاتی که باید هنگام خرید و فروش ملک بدانید تا درگیر کلاهبرداری املاک نشوید. استعلام از مراجع قانونی را در خرید و فروش ملک و خودرو، فراموش نکنید.  سایت شرکت عمران مسکن مهر  پردیس در این لینک است.

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا