سیاسی

با جدیت در حال بررسی متن توافق هستیم/همه برای رسیدن به توافق خوب در تلاشیم

وزیر امور خارجه ضمن بیان این‌که با جدیت در حال بررسی متن توافق هستیم، افزود خطوط قرمز خود را به طرف غربی منعکس کرده‌ایم و در صورت وجود اراده واقعی آنها، آمادگی توافق خوب و فوری را داریم.

به گزارش پایگاه خبری روند بازار به نقل از بااقتصاد، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی گفت‌وگو کرد، در توئیتی نوشت: ما با جدیت در حال بررسی متن توافق هستیم.

وی افزود: امروز با آقای بورل تلفنی گفت‌وگو داشتم. همکارم آقای باقری نیز با مورا در تماس و مشورت است.

وزیر خارجه با بیان این‌که «همه برای رسیدن به توافق خوب در تلاشیم»، تصریح کرد: خطوط قرمز خود را به طرف غربی منعکس کرده‌ایم. در صورت وجود اراده واقعی آنها، آماده توافق خوب و فوری هستیم.

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است. البته علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب چهارم اسفند ماه در چارچوب ترددهای معمول در جریان گفت‌وگوها، در سفری کوتاه راهی تهران شد، ولی هیأت کارشناسی ایران در وین حضور دارند و به رایزنی‌ها ادامه می‌دهند. 

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده ارشد مذاکرات وین و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (شنبه) هفتم اسفند ماه در خصوص آخرین وضعیت گفت‌وگوها در وین بحث و تبادل نظر کردند. بورل در این گفت‌وگو ضمن مرور آخرین تحولات مذاکرات وین، بحران در اوکراین را دارای عواقب جدی برای سیاست جهانی و اروپا خواند./فارس

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا