اجتماعی

بارش باران در ۸ استان/انباشت آلاینده‌های جوی در تهران، کرج، تبریز و مشهد

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران در هشت استان طی امروز خبر داد و گفت: بارش‌ها در ارتفاعات این مناطق به شکل برف خواهد بود.

به گزارش روند بازار به نقل از ایرنا، کبری رفیعی افزود: بارش‌ها امروز در استان‌های خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مناطق جنوب غرب اصفهان، شمال و غرب و شمال بوشهر ادامه دارد.

وی یادآور شد: مناطقی از استان‌های ایلام، کرمانشاه و لرستان هم بارش باران را تجربه می کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: بارش باران فردا در مناطقی از دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوب کشور ادامه می‌یابد و مناطقی از مرکز کشور و سواحل دریای خزر هم بارش پراکنده دارند.

رفیعی همچنین گفت: مناطق جنوبی کشور، استان کرمان، یزد و بخش‌هایی از مرکز کشور، سواحل خزر، ارتفاعات البرز و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی روز شنبه باران می بارد و تا روز دوشنبه بارش‌ها به‌تناوب در مناطقی از جنوب و جنوب غرب کشور ادامه می‌یابد.

وی افزود: در ارتفاعات این مناطق نیز بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

این کارشناس تصریح کرد: باتوجه‌به تداوم پایداری جو در سه روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به‌ویژه تهران، کرج، تبریز و مشهد انباشت آلاینده‌های جوی وجود دارد و باید در این شهرها از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری شود.

کارشناس سازمان هواشناسی آب‌های خلیج‌فارس را از فردا (جمعه) تا روز یکشنبه مواج و متلاطم اعلام کرد و گفت: آسمان تهران امروز کمی تا نیمه‌ابری و غبارآلود است و بیشینه دما به ۱۲ درجه بالای صفر و کمینه دما هم چهار درجه بالای صفر شد که فردا به پنج درجه می‌رسد.

به گفته رفیعی، شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر، زاهدان، بجنورد و کرمان با کمینه دمای منفی ۲ درجه و قم نیز با دمای یک درجه زیر صفر سردترین مناطق کشور بودند.

وی افزود: بندرعباس روز گذشته با بیشینه دمای ۲۹ درجه و بوشهر با ۲۵ درجه گرم‌ترین نقاط کشور است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا