اجتماعی

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۸/۲۴؛ ورود سامانه بارشی فردا به کشور

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور و بارش باران و برف در اکثر مناطق کشور خبر داد. بارش‌ها در برخی استان‌ها از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.


به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در گیلان و شرق اردبیل بارش روی می‌دهد. فردا با ورود سامانه بارشی به کشور در غرب، جنوب غرب، برخی مناطق مرکز و شمال غرب و به‌تدریج دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ و ارتفاعات بارش برف روی می‌دهد.

پنجشنبه این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده برای نیمه شمالی فارس، بوشهر، ارتفاعات البرز و به‌صورت پراکنده برای شرق کشور پیش بینی می‌شود. شدت بارش‌ها فردا چهارشنبه برای لرستان و چهارمحال و بختیاری و پنجشنبه در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های چهارمحال و بختیاری،‌کهگیلویه و بویراحمد،‌ شمال خوزستان و جنوب لرستان است.

روز جمعه نیز برای استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری،‌ کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، شمال کرمان و بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور رگبار،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

شنبه هفته آینده با خروج سامانه بارشی از کشور جو نسبتاً پایداری در اکثر مناطق کشور حاکم خواهد بود.

توصیف سامانه: ورود سامانه بارشی

زمان شروع: چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۵

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۱/۰۸/۲۷

نوع مخاطره: باران وزش باد شدید موقتی، در نواحی گرمسیر رعدوبرق، در ارتفاعات بارش برف و در نقاط مستعد تگرگ

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۵: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، قم، البرز، تهران، مرکزی، همدان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال و غرب اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری.

پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۶: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، قزوین، زنجان، تهران، البرز، غرب سمنان، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، قم، غرب و شمال اصفهان، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، شمال بوشهر.

جمعه ۱۴۰۱/۰۸/۲۷: خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شرق و جنوب سمنان، خراسان شمالی، نیمه شمالی کرمان.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی محدود و محلی، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی راهداری به‌ویژه در گردنه‌های مناطق سردسیر، احتیاط در قرار دادن نهاده‌های کشاورزی در فضای باز.

توصیف سامانه: وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج، در نواحی ساحلی ۱.۵ تا ۲ متر و در فراساحل تا ۲.۵ متر

منطقه اثر: دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل در گیلان، مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها.

توصیه: محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، محدودیت در ورود و خروج کشتی به بنادر و پرهیز از صیادی به‌ویژه در فراساحل.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا